wie kent deze 960 Sedan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2008 13:30 #1066086 door V700 register
wie kent deze 960 Sedan is gemaakt door V700 register
Ik zie een km of 20 bij mij uit de buurt <a href=" auto.marktplaats.nl/volvo/171547698-volv...p;fta_ind=5&fs=1 ">deze 960 met S90 type plaatje te koop.
 Ik vind de prijs erg laag en ben ook benieuwd of iemand van jullie deze 960 kent.
 Bedankt voor jullie reacties.
 Gr. Janno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2008 23:37 #1206459 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb vandaag gebeld en
Ik heb vandaag gebeld en het is hem niet geworden:
  1. geen boekjes aanwezig
  2. geen nap
  3. airco defect
  4. distributievervanging onbekend
  5. zit type plaatje S90 op is een 960
Ik adviseer om deze niet aan te schaffen, ik vind het een zeer onbetrouwbaar verhaal.
Wellicht een optie om zoals op het volvo850forum.nl ook hier een definitief no-go topic te maken?
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 08:21 #1206471 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
no go lijsten lijken een goed idee (ook naar mijn mening) maar brengen wel wat moeilijkheden mee waar ook over nagedacht moet worden. (die discussie is al eens gevoerd dacht ik)

wat de één een reden vindt om een auto te laten staan vindt de ander geen bezwaar. waar leg je dus de grens om iets als "no go" te bestempelen. bovendien zijn het momentopnames. als iemand bovenstaande auto overneemt, de motor, bak en aandrijving vervangt door een fabrieksnieuwe en de airco laat maken heb je een heel andere auto. lullig als niemand m wil hebben omdattie ergens als "no go" staat. bijhouden dmv kenteken trouwens. "die 960 uit kampen" bijv. is 2 jaar later lastig te herkennen alsie ergens anders staat. links naar advertenties werken over een paar maanden niet meer...

bovenstaande auto zou ik niet als no go aan willen merken. ik vind dat iemand zelf moet beslisssen of hij een auto zonder historie durft te kopen. airco is geen verborgen gebrek, km stand is niet mee gerommeld (althans, daar zijn nu nog geen berichten van) en het S90 plaatje is 'een grapje". ik zou m zo ook niet kopen, maar als echte "no go"?

no go zie ik meer voor zwaar-beschadigde autos die cosmetisch opgelapt zijn, of (import) autos met aantoonbaar niet-kloppende kmstanden. zaken die je als onbekende met de auto zelf niet snel zou zien.

als laatste vind ik het iets voor het ledenhuis (sorry onnaj) om zoiets bij te houden. iets meer privacy en je weet wat beter wie een auto beoordeeld hebben...

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 19:28 #1206508 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic subjectief.
Inderdaad is er eigenlijk geen echte no go lijst bij te houden die betrouwbaar is. Iedereen legt zijn/haar eigen normen aan, de prijs is ook een zeer bepalende factor, dus dat wordt in mijn opinie niets.
De auto die door Hans Lieferink is gekocht is daar een goed voorbeeld van. Voor het ene lid werd het een no go auto en uiteindelijk blijkt het voor Hans een hele leuke auto te zijn waarvan inmiddels via de vereniging ook nog eens een flink stuk historie is achterhaald.
Wel is het een goede zaak dat we elkaar waarschuwen bij echte oplichtingspraktijken zoals dichtgesmeerde, rechtgetrokken, in niet originele kleur overgespoten auto's die vaak ook nog eens over een erg onlogische kilometerstand beschikken. Maar dat is iets heel anders. Voor de rest is er op ons forum een schat van informatie te vinden die een potentiële koper kan helpen om de beruchte "kat in de zak" te voorkomen en met een goede auto thuis te komen voor een markt conforme prijs.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 19:55 #1206511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet goed genoeg
hij is dus gewoon niet slecht genoeg voor een echte NOGO
maar toch bedankt voor het delen van je informatie. Want die is natuurlijk wel nuttig.

Moderators: Jerry Stam