72000km -->distrubutieriem vervangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij het vervangen van de ontsteking; wat zijn punten om op te letten?
alvast bedankt
Alex
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Voor een 960 (modeljaar '95 en later)/S90/V90 geldt 120k of 8 jaar. In dat geval hoeft het dus nog niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zaterdag jl. de distributieriem van mijn 940 B230FT estate 1997 vervangen (moet iedere 75.000 km), had er ruim 80.000 km opzitten. Tevens de verdeler bekeken, huis en koperen nokken gereinigd en nieuwe rotor gemonteerd. En nog een paar andere klusjes en controles, bij Timen.
groet,
Hans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het vervangen van een riem een lastige klus? Ik heb bijv. ooit al eens een koppakking vervangen, veel werk maar wel te doen. Onsteking lijkt me geen probleem, alleen de juiste bougiesleutel erbij en hopen dat ze heel blijven.
Alex
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is het ook niet zo, dat ie hoe dan ook na een aantal jaren vervangen moet worden?alexvanbemmel schreef : ... dat de distrubutieriem alweer 72000km meedraait (is in 2003 geplaatst).
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lastig?.......dat hangt af van bij welke auto. Bij een 6-cilinder 24-klepper 960 of bij een 16-klepper 740/940 is het lastiger dan bij een 8-klepper 740/940. Bij de laatste is het zaak goed de merktekens in het oog te houden, als je nauwkeurig werkt valt het dus wel mee. Wat het toch wat lastig maakt is dat de krukaspoelie los moet, dat kan wel eens erg moeilijk gaan. Timen Smit heeft daar een prima tool voor gemaakt. Er is trouwens op dit forum wel wat documentatie over dit onderwerp voorzien van duidelijke foto's. Gebruik de zoekfunctie!
De ontsteking heb je niet alleen gecontroleerd of vervangen met het vervangen van je bougies hoor! Er zijn nog wat onderdelen die hierbij een rol spelen, de stroomverdeler en rotor bijv.
Groet,
Hans, lidnr 54
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij 75000km (740/940) of 4 jaar. Deze periode ivm uitdroging van de riem.
groet,
Hans
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik meen me te herinneren dat het vijf jaar was. Maar omdat ik wel eens vaker van die dingen meen te weten, waarvan ik geen idee heb hoe ik er aan kom ...
Maakt in dit geval niks uit. 2003 is vijf jaar gelden, dus ...
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
dank voor het meedenken..