Lekke koppakking

• K de Vries (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2008 22:57 #1066057 door K de Vries (GAST)
Lekke koppakking is gemaakt door K de Vries (GAST)
Heren,
Even een nieuw berichtje van mij. Na <a href="/node/17126">de lekkage</a> en <a href="/node/17214">expansievat vraagje</a>. Vier weken lang al zonder problemen rond aan het rijden. Nieuwe dop op expansievat gedaan en ongeveer 1500kilometer zonder problemen gereden. Vannochtend eventjes naar Mierlo. Halverwege de reis liep temperatuurmeter omhoog. Gestopt, koelwater gecontroleerd en leeg?!? Ik kon nu zo'n 3 liter bijvullen. Aangezien ik er bijna was de boel bijgevuld en doorgereden. Motor klonk wel een beetje onregematig. Aangekomen de boel even bekeken. Wat bleek nu:
- slecht lopende motor met dicht koelsysteem ('op drie cilinders') - overdruk in motor (olievuldop) - overdruk in koelsysteem (uitlaatgas: dikke luchtbellen er uit) - met open expansievat loopt de motor weer 'prima'
Ergo: koppakking stuk... Aangezien ik komende week geen tijd heb om er zelf wat aan te doen (en de ruimte even mis) maar even bij de buren van mijn neefje gestald: <a href=" www.schampers-volvo.nl/ " title="Schampers Volvo"> www.schampers-volvo.nl/ . Komende week gaat hij er even naar kijken. Helaas gaat het wel geld kosten natuurlijk, maar daar doe je niks aan. Als het hierbij blijft...
Wat ik me wel afvraag is hoe zoiets ontstaat. Bij het vervangen van het ringentje bij de waterpomp, is het systeem op druk getesten hierna heb ik een kleine 1500km gereden... Daarnaast, is dit normale slijtage na 244d kms? Is ie ooit te heet geworden? Nu die motor toch open ligt, moet ik gelijk ergens anders naar laten kijken?
Dit was mijn relaas weer. Ik houd jullie op de hoogte. Nog een prettig weekend allemaal!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2008 11:52 #1206253 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb het idee dat het bij
Ik heb het idee dat het bij mij toen der tijd een zwakke plek in de pakking was welke het op een gegeven ogenblik gewoon niet meer hield. Ook bij mij was het precies bij een cilinder waardoor de motor op drie cilinders liep.
Ik heb in ieder geval de kop naar een revisiebedrijf laten brengen om deze op scheurtjes te laten checken. Altans, dat deed de garage. Dat werd overigens in orde bevonden. Daarna is de kop opnieuw gevlakt en is deze, met een nieuwe pakking, weer teruggezet.
Dat moet het volgens mij wel doen. Ik heb sindsdien geen problemen meer gehad en ik heb er ondertussen al weer aardig wat kilometers opzitten.
Groet,
Tamas

• K de Vries (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 10:24 #1206474 door K de Vries (GAST)
Beantwoord door K de Vries (GAST) in topic E600,-
Net weer terug uit Engeland. Voor ongeveer 600 euro doet ie het volgende: koppaking, kop vlakken, olie + filter en nieuw koelwater. Vind ik allezins meevallen voor een 6(?) uur werk. Misschien vorige keer (waterpompringetje) toch iets te warm geworden. Voor de rest nog geen gekke dingen tegen gekomen. Als de kop terug is, dan kan ik hem weer ophalen. Op zn vroegst het weekend.

Groeten! 

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 21:14 #1206520 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Schampers is OK
Heb dan wel geen ervaring met reparaties die ze hebben gedaan, maar mijn vader wel. En die was altijd erg tevreden. En prijstechnisch zijn ze ook meestal heel redelijk. Ik heb destijds mijn auto bij de Beemd in Helmond gekocht en ben toen naar Schampers gereden om te kijken wat zij ervan vonden. Ze hebben een proefrit met me gemaakt (gratis) en wilden hem wel voor mij kopen zodat ik hem weer via hun kon kopen en misschien nog voordeliger uit zou zijn. Maar uiteindelijk bleek dat ik inmiddels zo'n scherpe prijs had bedongen dat zij hem niet voor veel minder zonder garantie konden kopen.
Ze zijn erg open en eerlijk over hoe ze de dingen aanpakken, kortom ik vertrouw ze wel

Moderators: Jerry Stam