'pulsgever' 740 GL U9

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 21:16 #1066007 door V700 register
'pulsgever' 740 GL U9 is gemaakt door V700 register
hallo,
ik heb in het weekeind een 740 gl gekocht. en ook meteen een aantal vragen:
  1. de kilometer teller doet het helaas niet meer. van de vorige eigenaar begreep ik dat hij al een keer de klok heeft vervangen. dat leverde echter niets op en hem werd verteld dat het probleem bij de 'pulsgever' zit. weet iemand waar ik zoiets kan kopen,hoeveel het kost?
  2. tevens doet de brandstofmeter het ook maar soms...wijzer valt steeds vaker op nul. moet ik  een nieuwe brandstofmeter hebben?
  3. kennen jullie een betaalbare (volvo-)garage/sleutelaar in de buurt van amsterdam?
 als het en kilometerteller en brandstofmeter niet meer  doen wordt het wel erg spannend rijden...
 wie weet antwoord?
 alvast bedankt,
 felix

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 21:32 #1205901 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vlotter
met de kilometer bedoel je de snelheidsmeter ? het komt soms ook voor dat de dagteller en afstandsteller het niet meer doen. is te repareren, vaak is een kunststof tandwieltje kapot. het is beter de dagteller niet rijdend op 0 te zetten, het tandwieltje krijgt het dan voor zn kiezen.  als de snelheidsmeter het niet doet (en de afstandsteller ook niet), krijg je geen signaal van de pulsgever. dit zit volgens mij op/bij de achteras. kan ook een draadbreuk/slechte stekkerverbinding onder de auto zijn. mocht het de pulsgever zelf zijn, moet je even er voor zorgen dat je een goede krijgt. volgens mij zijn er verschillende types voor verschillende eindoverbrengingen. ik denk dat als je je chassisnummer opschrijft (ook wel VIN nummer genoemd, te vinden boven koplamp aan passagierszijde, beginnend met YV1...) en meeneemt naar de dealer zou het goed moeten komen. ik denk dat ze bij de dealer nog gewoon te krijgen zijn, voor universeel zou ik het niet weten.

voor wat betreft de brandstofmeter: de vlotters in de tank willen nog wel eens slechter worden. misschien is een check van de meter (met bijv. een voeding en/of potmeter) een goede check of het aan de meter zelf of aan het signaal ligt. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 21:51 #1205905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank je henk, de dagteller
dank je henk,
de dagteller en afstandsteller doen het niet. de snelheismeter wel. heeft dat volgens jou met de pulsgever of her kunststof tandwieltje te maken?
groet,
 felix
 nb: ...mijn volvo dealer wilde meteen een nieuwe snelheidsmeter voor 360,- euro inbouwen....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 22:14 #1205906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk
dat scheelt weer onder je auto kruipen cq een brug regelen op zoek naar de pulsgever.

het lijkt me dat het met het tandwieltje te maken heeft. in utrecht zit een bedrijf dit het kan maken (kost meestal rond de 150 euro, even navragen bij bedrijf). dat bedrijf is wel via internet te vinden. op marktplaats adverteert iemand die het goedkoper schijnt te doen en mogelijk de losse onderdelen ook opstuurt zodat je het zelf kunt maken. even zoeken op VDO of Yazaki ik denk dat je m daarmee wel vindt op mp.

je hebt namelijk een teller van één van beide fabrikaten. je kunt ze identificeren aan de hand van de dagteller. yazaki heeft voor elk getal van de dagteller een apart venstertje, de VDO heeft één venster voor de 4 cijfers.

het kunnen ook slechte printsporen zijn, orienteer je anders eerst even op het probleem mbv de zoekfuntie linksboven en de zoektermen "yazaki" , kliometerteller etc. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 23:27 #1205922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ...deskundig
puh, ik heb nu zo'n beetje alles gelezen wat er over bestaat, denk ik
er zijn dus twee mogelijkheden:
  1. omdat het mijn snelheidsmeter wel doet maar de afstandsmeter niet, moet het dus het klokkenset zijn. Jij had het over een bedrijf in utrecht: bedoel je deze: www.casuutrecht.nl/home.htm
  2. in een ander bijdrage op dit forum heb ik gelezen dat de combinatie defecte snelheidsmeter + lampje abs betekent: pulsgever defect. dat zou dus ook nog kunnen aangezien mijn abs-lampje brand...
ik zal morgen verder zoeken. hartstikke bedankt in ieder geval!
groet,

felix 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 07:55 #1205937 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja, dat is m
ja, casu utrecht was het. had je die op MP ook al gevonden ?

het lijkt me niet dat de pulsgever op de achteras het niet oplopen van jouw afstandsteller veroorzaakt. voor de snelheid en afstand wordt hetzelfde signaal gebruikt. het ligt voor zover ik van afstand kan beoordelen echt aan het telwerkje. voor wat betreft de ABS: het kan natuurlijk dat een andere pulsgever van de abs niet werkt, die bij de voorwielen of achterwielen (of die eigen pulsgever hebben of de kmteller pulsgeveer gebruiken weet ik niet)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 12:13 #1205950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pulsgever
Je abs gebruikt de pulsgever van de km teller en die zit in de klok op je achteras.Volgens mij zijn ze van de verschillende overbrengingen achterassen wel gelijk.Ik heb hier twee verschillende assen met de zelfde pulsgever in ieder geval.
Ik zou voor je je teller opstuurd eerst zelf even kijken of je geen slechte verbindingen kunt vinden zoals Henk ook al aangaf.En op de sloop kun je ook nog wel een teller vinden denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 13:07 #1205956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reparatiehandleiding...
Bij onderstaand linkje vind je een reparatiehandleiding met foto's.
In mijn geval was het een printbreukje. 
<a href=" volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=318358#318358 "> volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=318358#318358

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 14:49 #1205973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderdelen.
Ik zou in jouw geval kijken of er inderdaad iets mis is met de print achterop, en even zien hoe ver je komt met de (zeer uitgebreide) documentatie van MagNet.
Mocht je het niet kunnen vinden, lijkt me een euro of 50 voor een tweedehands (werkende!) teller schappelijk, bij 100 euro wordt het duur.Een teller van de dealer, die op 6x0 staat is natuurlijk ook leuk, maar veel te duur.
Helaas kom ik zelf niet meer in Amsterdam, deze week anders had ik het telwerk bij mijn pa af kunnen geven.Volgens mij kennen jullie elkaar ook nog, van een ontwerpklus op de Nieuwe Keizersgracht, kan dat?
Een kapotte benzinemeter kan natuurlijk ook nog aan het metertje zelf liggen.Op de site vindt je ook ene Rudiger, die ook in Amsterdam woont. Ik twijfel even of hij nou een werkende tellerunit over had.Als je die even uitwisseld, weet je gelijk of het aan de tellerbak ligt of juist niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 20:42 #1205987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt!!!
mensen,
heel erg bedankt voor de hulp. ik zal volgende week aan de slag gaan en eerst de print achterop checken. dan de klok....
ik hou jullie op de hoogte wat het uiteindelijk was!
mochten jullie nog wat getalenteerde sleutelaars in de burt van amsterdam kennen graag even melden.
fijne avond,

felix 

Moderators: Jerry Stam