Uitlaat hangt er onder! -- Opgelost! ---
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2008 20:11 #1065954
door V700 register
Uitlaat hangt er onder! -- Opgelost! --- is gemaakt door V700 register
Mijn uitlaat hangt van slangklemmen en laswerk aanelkaar en is aan vervanging toe.
De uitlaat (vlampijp tot eindpijp) heb ik inmiddels.Ik heb echter nog géén boutjes voor het spruitstuk om de vlampijp vast te zetten.Er bestaat natuurlijk een grote kans dat die boutjes er niet vrijwillig uit gaan en dat ik vervolgens nieuwe nodig heb.
Is er iemand die weet welke schroefdraad het is?Het lijkt M10 maar er is twijfel...
De uitlaat (vlampijp tot eindpijp) heb ik inmiddels.Ik heb echter nog géén boutjes voor het spruitstuk om de vlampijp vast te zetten.Er bestaat natuurlijk een grote kans dat die boutjes er niet vrijwillig uit gaan en dat ik vervolgens nieuwe nodig heb.
Is er iemand die weet welke schroefdraad het is?Het lijkt M10 maar er is twijfel...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2008 20:58 #1205474
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Spruitstuk uitlaat
In het spruitstuk van de uitlaat zitten geen bouten maar (als het origineel is) tapeinden. De schroefdraad is M10.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2008 21:28 #1205481
door V700 register
Als beginnend sleutelaar ging ik er vanuit dat de moeren die ik voelde bouten waren.Het zit aan de onderkant dus het was niet te zien.Maar ik voel inderdaad schroefdraad dus het zijn moeren op een tapeind!In dat geval is de situatie een stuk eenvoudiger!Nu nog hopen dat het los komt!Bedankt voor het antwoord
Beantwoord door V700 register in topic Verhip!
Verhip!wp001 schreef : In het spruitstuk van de uitlaat zitten geen bouten maar (als het origineel is) tapeinden. De schroefdraad is M10.
Als beginnend sleutelaar ging ik er vanuit dat de moeren die ik voelde bouten waren.Het zit aan de onderkant dus het was niet te zien.Maar ik voel inderdaad schroefdraad dus het zijn moeren op een tapeind!In dat geval is de situatie een stuk eenvoudiger!Nu nog hopen dat het los komt!Bedankt voor het antwoord
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2008 16:34 #1205568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speciale
dit zijn toch speciale tapeinden van rond de 65 euro per set ? met warmtebehandeling etc. zodat ze heel blijven bij gebruik ?
of vergis ik me en kun je willekeurig welke tapeinden gebruiken ?
alvast even beginnen met inspuiten met kruipolie. paar keer herhalen, dan gaan ze een stuk makkelijker los
of vergis ik me en kun je willekeurig welke tapeinden gebruiken ?
alvast even beginnen met inspuiten met kruipolie. paar keer herhalen, dan gaan ze een stuk makkelijker los
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2008 16:43 #1205570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goud?
Hoezo? Zijn ze van goud dan?henk 940LPT schreef : dit zijn toch speciale tapeinden van rond de 65 euro per set ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2008 16:46 #1205571
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorbij zien komen
de tapeinden, in een draadje. volgens mij merkte Co toen op dat je beter de originele kunt gebruiken. zeker weten doe ik het niet, dus als ik geen bijval krijg zat herinner ik het me verkeerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2008 20:51 #1205585
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed nieuws!
Goed nieuws!
Vandaag was de grote dag.De uitlaat van Wytze van vlampijp tot eindpijpje onder de auto gemonteerd.
Bij het spruitstuk was het allemaal zomaar los; de 3 moertjes waren nog in prima staat (beetje roestig maar nog hard).
De rest hebben we losgehaald met de flex; teveel werk en het hoefde toch niet meer opnieuw gebruikt te worden.
Alles met kopervet inelkaar gezet zodat het hopelijk ook nog los te krijgen is als het nodig mocht zijn.Het monteren is net Mecano; alles past perfect en het is een kwestie van rechtsom draaien.Omdat onze vrije tijd niets kost hebben we er de tijd voor genomen.De nieuwe uitlaat zit er veel mooier onder en klinkt erg massief
Vandaag was de grote dag.De uitlaat van Wytze van vlampijp tot eindpijpje onder de auto gemonteerd.
Bij het spruitstuk was het allemaal zomaar los; de 3 moertjes waren nog in prima staat (beetje roestig maar nog hard).
De rest hebben we losgehaald met de flex; teveel werk en het hoefde toch niet meer opnieuw gebruikt te worden.
Alles met kopervet inelkaar gezet zodat het hopelijk ook nog los te krijgen is als het nodig mocht zijn.Het monteren is net Mecano; alles past perfect en het is een kwestie van rechtsom draaien.Omdat onze vrije tijd niets kost hebben we er de tijd voor genomen.De nieuwe uitlaat zit er veel mooier onder en klinkt erg massief
Moderators: Jerry Stam