brandstofmeter stuk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2008 17:40 #1065948
door V700 register
brandstofmeter stuk? is gemaakt door V700 register
Mijn brandstofmeter blijft sinds een tijdje aangeven dat de tank bijna leeg is. Het oranje lampje brand en de naald staat vlak voor 'leeg'
Ik heb onder de auto gekeken en ben bang dat de meter in de tank vervangen niet echt leuk wordt omdat de tank over de achteras heen ligt.
Is de meter nu stuk of kan het ook een elektrisch probleem zijn omdat ie constant hetzelfde aangeeft?
Kan iemand mij vertellen of het 'meet deel' vervangen in de tank een makkelijke of moeilijke klus is?
Tsjonge jonge wat een hoop vragen weer
Ik heb onder de auto gekeken en ben bang dat de meter in de tank vervangen niet echt leuk wordt omdat de tank over de achteras heen ligt.
Is de meter nu stuk of kan het ook een elektrisch probleem zijn omdat ie constant hetzelfde aangeeft?
Kan iemand mij vertellen of het 'meet deel' vervangen in de tank een makkelijke of moeilijke klus is?
Tsjonge jonge wat een hoop vragen weer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2008 18:46 #1205462
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inschatten
Lees eerst mijn relaas maar eens, dan kun je een beetje een inschatting maken
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/16591
oh ja, geen idee in hoeverre dit lijkt op een 960.. mijn 780 is wel multilink maar verder..
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/16591
oh ja, geen idee in hoeverre dit lijkt op een 960.. mijn 780 is wel multilink maar verder..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2008 20:23 #1205469
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi en helder document nu
Hulde Johan, dank!!
Mooi en helder document nu nog input over het feit of de tank en vooral de vlotter van de 780 en de 960 hetzelfde zijn. De tank lijkt wel erg veel op die van het plaatje maar ja de vlotter hè die kan ik niet zien van buiten...
Wie oh wie...
Mooi en helder document nu nog input over het feit of de tank en vooral de vlotter van de 780 en de 960 hetzelfde zijn. De tank lijkt wel erg veel op die van het plaatje maar ja de vlotter hè die kan ik niet zien van buiten...
Wie oh wie...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2008 21:05 #1205475
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic testen
Voor je aan de vlotter begint, eerst maar eens vaststellen of het echt de vlotter is. Ik heb een losse vlotter aangesloten in de kofferbak en kon vaststellen dat alles naar voren toe ok was, kan ook met een gewoon weerstandje. Misschien is het je instrument in het dashboard? misschien de kabel onderweg? De vlotter is denk ik laatste in de rij. Heb je een sedan of estate? welk jaar? niet dat ik gegevens heb maar iemand anders wel hoop ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2008 23:49 #1205499
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabelbreuk?
Bij ons bleek er laatst een breuk in kabel nadat er was doorgemeten.
Groeten Rik
Groeten Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2008 20:37 #1205767
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een 960 3.0 USA
Ik heb een 960 3.0 USA uitvoering uit '95 sedan. Zou inderdaad een verademing zijn als we niet de hele 'zooi' uit elkaar hoeven te halen...
We gaan op onderzoek uit...
We gaan op onderzoek uit...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2008 23:37 #1205813
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toen ik
Toen ik mijn probleem van de brandstofmeter (965 bj 96) aan een kenner voorlegde durfde hij direct te melden dat het waarschijnlijk niet aan de meter zou liggen. Omdat die meters nooit kapot gaan schijnbaar...
Groeten Rik
Groeten Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2008 23:21 #1205920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gezien het feit dat het
Gezien het feit dat het lampje brand en de meter niet geheel op nul staat zou ik ook zeggen dat de meter nog werkt. Voor een noob als ik ben, hoe meet ik de kabels door? Moet ik het dashboard demonteren om bij de meters te komen? En kan ik dan simpelweg de kabels van de tank losmaken en die uiteindes meten ten opzichte van diegene aan de meter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2008 23:39 #1205923
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Garage
Ik ben liever lui dan moe en ben hiermee naar een garage geweest. Ik was plm €40 (incl) kwijt maar dan heb je wel een hoop duidelijkheid...
Groeten Rik
Groeten Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2008 14:14 #1205966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadje
ik zou proberen de stekker bij de vlotter los te maken en op die draadjes 12V te zetten (bijv. mbv accu, aftakken van verlichting of sigarenaansteker). als je meter (uiteraard op contact) op vol gaat staan, ligt het niet aan de meter en/of draden.

je zou eventueel ook de spanning op de vlotter kunnen meten, de 12V moet dan wel aangesloten zijn

je zou eventueel ook de spanning op de vlotter kunnen meten, de 12V moet dan wel aangesloten zijn
Moderators: Jerry Stam