rook uit de oliepeilstok

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 22:12 #1065920 door V700 register
rook uit de oliepeilstok is gemaakt door V700 register
Goedenavond,

Is het normaal dat er veel rook uit het pijpje komt als je de oliepijlstok er iets uittrekt? De motor loopt verder prima.
Het is een volvo 740 GLE uit 1987 met een 2,3 injectie motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 22:17 #1205306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blow-by
Normaal wordt deze blow-by door de carterveltilatie weer de inlaat van de motor in gezogen. Echt veel rook is wel een probleem lijkt me, gebroken zuigerveren ed..? (doet me weer aan de Taunus dagen terug denken, hoezo motortakel.. gewoon met z'n tweeen met de hand..)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 23:38 #1205324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als de peilstok in het blok
als de peilstok in het blok zit, draai dan eens de olievuldop los. Komt daar dan ook veel rook uit?
Het is voor oudere 740/940's echt aan te raden eens goed de hele carterventilatie los te halen en goed schoon te maken. (of te vernieuwen, zo duur is het nu ook weer niet.)
als dit goed werkt worden carterdampen actief afgezogen en via het inlaatspruitstuk de motor in geleid en dan mogen er geen dampen uit oliepeilbuis en/of olievuldop komen.

• Dominic Scheggetman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2008 09:38 #1205343 door Dominic Scheggetman
Beantwoord door Dominic Scheggetman in topic Olievuldop

JanV schreef : als de peilstok in het blok zit, draai dan eens de olievuldop los. Komt daar dan ook veel rook uit?
Het is voor oudere 740/940's echt aan te raden eens goed de hele carterventilatie los te halen en goed schoon te maken. (of te vernieuwen, zo duur is het nu ook weer niet.)
als dit goed werkt worden carterdampen actief afgezogen en via het inlaatspruitstuk de motor in geleid en dan mogen er geen dampen uit oliepeilbuis en/of olievuldop komen.

Hallo,

Als ik de dop losdraai komt er nauwelijks rook uit.

• Dominic Scheggetman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2008 10:11 #1205347 door Dominic Scheggetman
Beantwoord door Dominic Scheggetman in topic carterventilatie
Hallo,

Ik ben op zoek gegaan naar het carterventilatie systeem, maar ik kan het niet vinden.
Heb je enige tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2008 11:44 #1205356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carterventilatie
Aan de inlaat kant van de motor, achteraan bij het vliegwiel, zit een zwart kunststof doosje waar een slang uit komt aan de bovenkant. Die loopt naar het inlaatspruitstuk. Er zit voor non turbo's een vlamdover in, die wil wel eens verstoppen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2008 11:51 #1205357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier zie je een foto van de
<a href=" jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=980 ">hier zie je een foto van de plek waar de box op het blok gemonteerd zit. box kost misschien 35 euro, met wat seals enzo ben je voor 45 klaar. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2008 12:47 #1205360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vlamdover

Johan Vlagsma schreef : Er zit voor non turbo's een vlamdover in, die wil wel eens verstoppen.

en ik maar zoeken bij mn lpt. echt waar !! maar dit verklaart dus een hoop.

mijn olieafscheider was ok, splitsing in de slang (naar inlaat, en eentje naar spruitstuk, was dunner slangetje) wel gecheckt, was ok. bij mijn lpt heb ik de O-ring die eronder zat vervangen, is een groene en kost 3.80 bij de dealert.

Moderators: Jerry Stam