V90 kent caravan niet......storing! GELUKKIG WERKT ALLES NU WEER

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 22:31 #1065905 door V700 register
Vanavond zou ik de caravan ophalen uit de stalling. Ik had nog niet eerder met mijn V90 de caravan opgehaald maar weleens een aanhangwagen er achter gehad.
De caravan achter de auto gehangen en de jeager stekker aangesloten. Alle verlichting deed het prima en wij zijn weggereden.
Na een paar 100 meter zag ik dat de snelheids en temperatuurmeter niets meer deden. Eigenlijk was alles in het dashboard dood. Wij zijn gestopt op een parkeerplaats en hebben de motor uitgedaan. De motor opnieuw gestart en alles begon te knipperen. Ook op mijn versnellingsbak E/W/S.
Toen heb ik de wegenwacht maar ingeschakeld en die denkt dat de computer de caravan niet herkend. Kan dit ? en wat moet ik doen om geen problemen meer te krijgen.
Volgens mij werkt de Jaeger aansluiting goed want ik heb afgelopen zaterdag op de mini-meeting de aansluiting kunnen testen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 22:41 #1205139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aansluiting
Zit de aansluiting op de stekkerdoos wel helemaal goed.
Of vd Caravan ??
Kan ook massa probleempje zijn.
Ik heb dit nog niet meegemaakt met mijn 960estate (ook Jeager )
en die denkt dat de computer de caravan niet herkend.  Dat zou toch wel heel bijzonder zijn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 22:54 #1205142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemd
Vreemd verhaal. Ik heb op de 960 ook een jeager zitten, en geen enkel probleem. Ik verwacht dat de aansluiting niet goed is gedaan, maar goed, ben geen techneut.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 22:59 #1205145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic caravanaansluiting..
.. werkt wel helemaal goed op mijn moeder haar auto.(V70 2003) Ik heb haar gebeld en ze is met haar auto naar ons toegekomen en mijn zwager heeft de caravan toen naar zijn huis gebracht en geen problemen gehad onder weg. Ik heb zelf een aanhangwagen met een jeager aansluiting en dit werkt altijd prima. Nu heeft een aanhangwagen natuurlijk geen constante spanning en achteruitrijlampen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 23:05 #1205146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan zou ik toch de aansluiting op jou V90 even controleren.
Metr name of de constante stroom wel goed zit en beide aarde draden. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 23:07 #1205147 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeager niet goed?
Als de caravan geen storingen geeft achter een andere auto dan lijkt het aannemelijk om te veronderstellen dat de Jeager-stopcontact onder de auto de schuldige is.
Maar als er iets fout is aangesloten zal er een zekering uitgaan en niet in een dood dashbord resulteren.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2008 08:50 #1205169 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Massa
Als ik voorgaande zo lees, dan moet ik toch echt direct aan een 'slecht' massa contact van de auto denken. Andere Volvo 'herkend' de caravan wél, dus daar ligt het probleem dan logischerwijs niet. En ik denk aan een slecht contact daar die in stilstand ( test in Langezwaag) goed leek te zijn, maar bij beweging gaat protesteren!
Lijkt me simpel om eerst dat uit te sluiten.

Succes en Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2008 10:43 #1205174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Katrinus ...
..gesproken (garage Bosscha) en hij wil graag dat ik de caravan nog een keer aan de auto gaan koppelen. Als de auto nu weer een probleem geeft dan moet ik met de auto en caravan naar Kartinus toe. Katrinus denkt dat er iets is met de constante stroom aansluiting omdat een gewone aanhangwagen geen problemen geeft.
Helaas staat de caravan nu bij mijn zus en moet waarschijnlijk wachten tot ze terug zijn van vakantie om alles uit te testen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2008 17:32 #1205198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou

960 estate 1996 schreef : Dan zou ik toch de aansluiting op jou V90 even controleren.
Met name of de constante stroom wel goed zit en beide aarde draden.

Nou wat zei ik.
laat je het tzt nog even weten ? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2008 19:33 #1205213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic via de kogel
Als je massadraad kapot is kan de caravan massa maken via de kogel? dat zou zulke effecten misschien wel opleveren. Sluit de caravan maar eens aan zonder aan te haken.

Moderators: Jerry Stam