Fuseekogel tips gevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 09:56 #1065895 door V700 register
Fuseekogel tips gevraagd is gemaakt door V700 register
Hoi,
Wat is de gouden tip om een fuseekogel los te krijgen? Was een apk puntje. De ene kant ging super makkelijk (met een kogeltrekker) de andere kant wil niet. Kogeltrekker gaat niet, mokeren gaat niet, draagarm losgemaakt en geslagen met de moker; geen succes. Ik snap er niks van. Nog harder slaan misschien? Grotere moker?  Vanavond haal ik een andere draagarm zodat ik verder kan, maar frustrerend is het wel.
Groeten,
Guido 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 12:09 #1205062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic open deur
natuurlijk een open deur, maar helpt van tijd tot tijd inspuiten met kruipolie niet ? een week lang, elke dag ?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 14:05 #1205076 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Op de goede plaats

rutter001 schreef : Hoi,
Wat is de gouden tip om een fuseekogel los te krijgen? Was een apk puntje. De ene kant ging super makkelijk (met een kogeltrekker) de andere kant wil niet. Kogeltrekker gaat niet, mokeren gaat niet, draagarm losgemaakt en geslagen met de moker; geen succes. Ik snap er niks van. Nog harder slaan misschien? Grotere moker?  Vanavond haal ik een andere draagarm zodat ik verder kan, maar frustrerend is het wel.
Groeten,
Guido 
1992 945 GL Herrgårdsvagn
1990 SAAB 900i-<a href="/taxonomy/term/711"><acronym>16v</acronym></a> Forty
1983 SAAB 99 GL 5-speed

Met een kogeldrukker de fusee op spanning zetten en met de genoemde moker op de goede plaats slaan. Ik denk dat je tegen de schroefdraadpen slaat en dat helpt meestal niet. De juiste plek geeft gegarandeerd resultaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 14:20 #1205078 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Upfattad
Hoi Timen. Maar de vraag is nu wat de <u>goede</u> plaats is.  Heb geslagen tegen het stuk van de draagarm waar de schroefdraad van de fuseekogel inzit. Van twee kanten tegelijk. Een harde klap moet normaal gesproken genoeg zijn, conisch, moet los-schrikken etc. maar als het na tien klappen nog vast zit weet ik het niet meer.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 14:56 #1205079 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Poot

rutter001 schreef : Hoi Timen. Maar de vraag is nu wat de <u>goede</u> plaats is.  Heb geslagen tegen het stuk van de draagarm waar de schroefdraad van de fuseekogel inzit. Van twee kanten tegelijk. Een harde klap moet normaal gesproken genoeg zijn, conisch, moet los-schrikken etc. maar als het na tien klappen nog vast zit weet ik het niet meer.

Gewoon tegen de poot aan slaan waar de conus in zit. Loodrecht t.o.v. de conus geef je flinke tikken tegen de draagarmpoot.Je moet de twee fuseebouten nog niet losdraaien. Wanneer je deze los hebt komt de klap niet meer aan. Je kogeldrukker/trekker heeft toch wel een voldoende formaat? Als bijna laatste blijft over om de poot ietwat te verhitten met een acethyleen-zuurstofbrander.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 15:31 #1205081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanavond nog maar eens
Vanavond nog maar eens proberen dan. Die bouten had ik wel los, zal ze eerst weer vastmaken.
Bedankt voor de tips.
Groeten,
Guido

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2008 09:41 #1205172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de
Bedankt voor de hulp.
Andere draagarm gehaald bij Marans in Veldhoven en hij zit er al onder. Nog twee kleine klusjes en dan weer apk.
Groeten,
Guido

Moderators: Jerry Stam