schurend geluid na remblokken vervangen
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-06-2008 11:27 #1065776
door Ruud Reniers
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
schurend geluid na remblokken vervangen is gemaakt door Ruud Reniers
Gisteren mijn remblokken voor vervangen van mijn 940 '95. Een welbekend koud kunstje.
De oude remblokken waren nagenoeg op. De geventileerde schijven zijn nog bijna 25 mm. Dus laten zitten.
Na montage hebben we een enorme spons onder het rempedaal en de blokken nemen waarschijnlijk een oud roestrandje op de schijf mee want ik schaam me dood als ik nu moet remmen of zachtjes door de straat rijd. Het schurende geluid is na zo'n 50 km rijden wel een stuk minder, maar ik denk dat ik toch het randje moet (laten) verwijderen. Of gewoon nog even doorrijden tot de blokken en de schijven beter bij elkaar passen?
De oude remblokken waren nagenoeg op. De geventileerde schijven zijn nog bijna 25 mm. Dus laten zitten.
Na montage hebben we een enorme spons onder het rempedaal en de blokken nemen waarschijnlijk een oud roestrandje op de schijf mee want ik schaam me dood als ik nu moet remmen of zachtjes door de straat rijd. Het schurende geluid is na zo'n 50 km rijden wel een stuk minder, maar ik denk dat ik toch het randje moet (laten) verwijderen. Of gewoon nog even doorrijden tot de blokken en de schijven beter bij elkaar passen?
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2008 11:46 #1204137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even opnieuw loshalen
Lijkt mij de veilige remedie, ik zou even willen weten waar het vandaan komt.
Meestal is de schijf ingesleten waardoor er aan de buitenomtrek en aan de naafzijde een randje ontstaat.
Als de schijfdikte goed is kun je de remblokken aan de buiten en binnezijde een klein schuin randje geven met een vijl.
Hierdoor liggen de blokken weer netjes aan en zijn dan ook sneller ingesleten op het patroon van de schijf.
Succes
Meestal is de schijf ingesleten waardoor er aan de buitenomtrek en aan de naafzijde een randje ontstaat.
Als de schijfdikte goed is kun je de remblokken aan de buiten en binnezijde een klein schuin randje geven met een vijl.
Hierdoor liggen de blokken weer netjes aan en zijn dan ook sneller ingesleten op het patroon van de schijf.
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2008 13:26 #1204148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zitten de blokken goed ?
aan de omtrek onstaat een roestrandje omdat de blokken daar niet tegen de schijf aankomen. als je nieuwe blokken monteert zouden die toch op dezelfde plaats op de schijf moeten komen ? maw: als de roest voor het schuren zorgen, zitten de blokken wel op de goede plaats ? de dikste roest wegsteken met een schroevendraaier oid kan natuurlijk geen kwaad, volgens mij zitten de dikste stukken meestal vrij los...zijn de klauwen goed gangbaar en schoon gemaakt ? je hebt nu nieuwe = dikkere blokken gemonteerd, die moeten hun plek weer vinden tov de schijf. als die niet soepel heen en weer kunnen bewegen kan het zijn dat eentje tegen de schijf staat aan te lopen wat het geluid veroorzaakt..
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-10-2009 22:45 #1248903
door Ruud Reniers
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Update na dik een jaar....
ik durf het eindelijk te melden ....
Er zat destijds een remblok verkeerd om...... koste me dus niet alleen een nwe set blokken, maar ook een setje nwe schijven...
ps... niet verder vertellen.
en had ik nu maar een Alias gekozen ipv echte naam.
Er zat destijds een remblok verkeerd om...... koste me dus niet alleen een nwe set blokken, maar ook een setje nwe schijven...
ps... niet verder vertellen.
en had ik nu maar een Alias gekozen ipv echte naam.
Fluidfilm!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 17:19 #1248950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hahaha!!!!...
Hoe kun je zoiets doen?
Maar ja, gebeurt ons allemaal wel eens. Kijk hier maar eens
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/6221
Groeten,
Robert
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/6221
Groeten,
Robert
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 17:44 #1248953
door Ruud Reniers
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic dat lucht gelukkig wel op....
Ben ik niet alleen...
Fluidfilm!
Moderators: Jerry Stam