Schokkerig tussen 100 en 120 km/u
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2008 11:17 #1065716
door V700 register
Hallo,
Als 'dank' voor het niet verkopen houdt mijn 940 LPT/LPI met automaat de laatste tijd een beetje in.
Meestal tussen de 100 en 120 km/u. Met bijvoorbeeld 130 op de cruise control gaat het gewoon 'snaarstrak'.
Een paar feiten:
- het doet zich voor zowel op LPG als op benzine: kan dus niet direct een losse injector de schuld geven
- de bougiekabels zijn nieuw, inclusief het kabeltje naar de bobine
- bij de laatste beurt, 12000 km geleden, zijn de bougies vervangen en is de CIS-klep schoongemaakt
Iemand een idee wat 't verder kan zijn?
Joost
Schokkerig tussen 100 en 120 km/u is gemaakt door V700 register
Hallo,
Als 'dank' voor het niet verkopen houdt mijn 940 LPT/LPI met automaat de laatste tijd een beetje in.
Meestal tussen de 100 en 120 km/u. Met bijvoorbeeld 130 op de cruise control gaat het gewoon 'snaarstrak'.
Een paar feiten:
- het doet zich voor zowel op LPG als op benzine: kan dus niet direct een losse injector de schuld geven
- de bougiekabels zijn nieuw, inclusief het kabeltje naar de bobine
- bij de laatste beurt, 12000 km geleden, zijn de bougies vervangen en is de CIS-klep schoongemaakt
Iemand een idee wat 't verder kan zijn?
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2008 12:06 #1203719
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inhouden ?
met inhouden bedoel je denk ik echt: wat terugzakken in toerental en dan weer versnellen zonder dat je de stand van het gaspedaal veranderd hebt ? dit itt tot hikken: het lijkt dan net of de motor een paar slagen overslaat sterke schok door auto/aandrijflijn
kan het zijn dat de bak "iets" aan het doen is ?
kan het zijn dat de bak "iets" aan het doen is ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2008 12:17 #1203720
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heftig
Nee, het is niet zo heftig dat de auto in snelheid terugzakt.
Hij rijdt gewoon wat 'hobbelig' met af en toe idd een klein schokje in de aandrijflijn (ook als de airco uitstaat).
Dat de bak iets doet kan natuurlijk, want het begint in principe vanaf 100 km/u als de bak in z'n lockup gaat.
Maar bij hogere snelheid is 't ook weer weg...
Joost
Hij rijdt gewoon wat 'hobbelig' met af en toe idd een klein schokje in de aandrijflijn (ook als de airco uitstaat).
Dat de bak iets doet kan natuurlijk, want het begint in principe vanaf 100 km/u als de bak in z'n lockup gaat.
Maar bij hogere snelheid is 't ook weer weg...
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2008 13:25 #1203723
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deellast
Kan het zijn dat de regeling op deellast niet goed werkt? Dan zou ik de afstelling van de gasklep-sensor eens nakijken. Nog beter: gasklep eens op aangekoekte smurrie controleren, reinigen, en gasklep-sensor opnieuw afstellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2008 14:48 #1203724
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPT
bij een LPT zit er op de gasklep toch alleen een schakelaar voor stationair - niet stationair ? of zit ik er naast...
gasklep schoonmaken is nooit verkeerd..
gasklep schoonmaken is nooit verkeerd..
Moderators: Jerry Stam