vraagje veren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoeveel windingen hebben de orginele veren?
Wil graag zware veren ivm lpg inbouw...
Nu keek ik vandaag onder de auto en nu zou het kunnen zijn dat ze er al onder zitten.
De veren hebben 9 windingen.
Auto staat best iets hoog dus tja hoeveel windingen orgineel?
groet chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Kijk overigens met verzwaarde veren uit wat je doet: ik ben er een tegenstander van: het scheelt flink in het veercomfort bij een lege auto: dan gaat hij echt flink hobbelen vind ik (pas nog bemerkt bij eht rijden met de 740 diesel van Jan Huijsmans).
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Negen windingen: dan heb je in ieder geval geen nivomat-veren. Zowel de standaard-veren als de verzwaarde hebben inderdaad negen windingen, nivomat-veren hebben er elf.
Kijk overigens met verzwaarde veren uit wat je doet: ik ben er een tegenstander van: het scheelt flink in het veercomfort bij een lege auto: dan gaat hij echt flink hobbelen vind ik (pas nog bemerkt bij eht rijden met de 740 diesel van Jan Huijsmans).
Die verzwaarde veren zijn er nu juist voor om het gewicht van de gastank en de gemiddelde vulling van de LPG tank te compenseren. Nivomats is misschien een iets beter alternatief. Ze gaan nogal snel naar de haaien en zijn wel erg duur. Dat is dus twee keer duur.. tenminste ik vind ze voor een prijs van 200€ voor de 940 (misschien zijn ze goedkoper!!) per stuk veel te duur t.o.v. van een schokdemper van pakweg 50€
Chris meet de draaddiameter van je veren op dan weet snel genoeg of je verzwaarde veren hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ff gemeten en de diameter is 12mm.
Ben benieuwd,zullen wel de standaart zijn........
groet chris
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-