Aanschaf Volvo 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2008 09:23 #1065663
door V700 register
Aanschaf Volvo 960 is gemaakt door V700 register
Beste lezers,
Ik ben hier nieuw op de site en bij het plaatsen van dit bericht twijfel ik sterk of dit op de goede plek is. Ik ben al een tijd op zoek naar Volvo 960. Nu ben ik de laatste dagen bezig met een 960 uit '95, 2.5, 24V, ambassadorline met 320.000 op de teller. Ik ben wezen kijken naar de auto en hij ziet er nog fijn uit. Enige mankementen die ik kan zien zijn dat volgens mij de schijfremmen achter vervangen moeten worden en het achterste stuk van de uitlaat.
Ook heb ik er in gereden en daarbij viel mij op dat ik bij het opschakelen aan het begin 'ruimte' voelde tussen 'koppeling los' en 'gas erop' Er zat een soort tik waarbij je even inhield als het ware. Is dit een bekend probleem? Ik weet wel wat van auto's, maar hier houdt mijn kennis op. Ik zit er nu over te denken om de auto te laten keuren, een aankoopkeuring. Is dit aan te raden? En vinden ze dan ook het probleem met de versnelling?
Zijn er verder nog tips of opmerkingen waarbij ik moet letten bij de aanschaf van de Volvo?
Alvast bedankt!
Ik ben hier nieuw op de site en bij het plaatsen van dit bericht twijfel ik sterk of dit op de goede plek is. Ik ben al een tijd op zoek naar Volvo 960. Nu ben ik de laatste dagen bezig met een 960 uit '95, 2.5, 24V, ambassadorline met 320.000 op de teller. Ik ben wezen kijken naar de auto en hij ziet er nog fijn uit. Enige mankementen die ik kan zien zijn dat volgens mij de schijfremmen achter vervangen moeten worden en het achterste stuk van de uitlaat.
Ook heb ik er in gereden en daarbij viel mij op dat ik bij het opschakelen aan het begin 'ruimte' voelde tussen 'koppeling los' en 'gas erop' Er zat een soort tik waarbij je even inhield als het ware. Is dit een bekend probleem? Ik weet wel wat van auto's, maar hier houdt mijn kennis op. Ik zit er nu over te denken om de auto te laten keuren, een aankoopkeuring. Is dit aan te raden? En vinden ze dan ook het probleem met de versnelling?
Zijn er verder nog tips of opmerkingen waarbij ik moet letten bij de aanschaf van de Volvo?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2008 09:44 #1203418
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Goed
Je zit goed kwa plaats, als we precies weten wat de oorzaak is kan het eventueel nog naar een sub-rubriek verplaatst worden.
Lastig te oordelen op je beschrijving, maar er is een heel kostbare mogelijkheid: de M90 in de 960 heeft een dual-mass vliegwiel, en als de veren daarvan versleten zijn, krijg je een wat wazig schakelpatron, dat langzaam erger wordt, totdat je nauwelijks meer kunt schakelen. Het vliegwiel kost nieuw zo'n 1100 euro, gebruikt kan je prijzen rond de 500 euro verwachten, en dan moet het nog geplaatst worden.
Achterste stuk uitlaat daarentegen kan weleens meevallen: de achterste demper bestaat uit drie lagen, en als de buitenste laag door is, kan het nog best lang duren voordat hij echt lek is. Kwestie van luisteren of hij lekt denk ik (maar wel als onderhandelpunt gebruiken natuurlijk).
Wat verdere tips betreft: heb je de aankooptips hier op de site doorgelezen?
Lastig te oordelen op je beschrijving, maar er is een heel kostbare mogelijkheid: de M90 in de 960 heeft een dual-mass vliegwiel, en als de veren daarvan versleten zijn, krijg je een wat wazig schakelpatron, dat langzaam erger wordt, totdat je nauwelijks meer kunt schakelen. Het vliegwiel kost nieuw zo'n 1100 euro, gebruikt kan je prijzen rond de 500 euro verwachten, en dan moet het nog geplaatst worden.
Achterste stuk uitlaat daarentegen kan weleens meevallen: de achterste demper bestaat uit drie lagen, en als de buitenste laag door is, kan het nog best lang duren voordat hij echt lek is. Kwestie van luisteren of hij lekt denk ik (maar wel als onderhandelpunt gebruiken natuurlijk).
Wat verdere tips betreft: heb je de aankooptips hier op de site doorgelezen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2008 12:20 #1208086
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Eelke,
Ik heb zo
Hallo Eelke,
Ik heb zo juist mijn 960 3.0 automaat Estate hier op de site te koop gezet.
Heb je belangstelling dan hoor ik dat graag.
Groeten,
Henk.
Ik heb zo juist mijn 960 3.0 automaat Estate hier op de site te koop gezet.
Heb je belangstelling dan hoor ik dat graag.
Groeten,
Henk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2008 12:31 #1208087
door V700 register
zit dat ook in de 940, icm een M90 ?
Beantwoord door V700 register in topic 940/M90
Willem van Strik lidnr 328 schreef : de M90 in de 960 heeft een dual-mass vliegwiel
zit dat ook in de 940, icm een M90 ?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2008 08:41 #1208198
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja
Bij mijn weten heeft elke M90, of dat nu in een diesel, een whiteblock of een redblock is, altijd een dual mass vliegwiel. En dus ook altijd de mogelijkheid van die dure reparatie...
Maar je krijgt er wel een heel fijne bak voor terug, die nogal wat strakker schakelt dan een M46/M47. En die meer vermogen aankan...
Maar je krijgt er wel een heel fijne bak voor terug, die nogal wat strakker schakelt dan een M46/M47. En die meer vermogen aankan...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2008 08:48 #1208199
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
luxe kent zn prijs
maar zolang het niet kapot gaat, hoef je die nog niet te betalen
M90 schakelt inderdaad een stuk strakker.
M90 schakelt inderdaad een stuk strakker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2008 16:42 #1208219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Versnellingsbak
<a href="
nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:1rightarrow.png
" title="1rightarrow.png">
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/t...15px-1rightarrow.png
" width="15" height="15" /> Zie ook <a href="
nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_d...8%29#Versnellingsbak
" title="Geschiedenis van de auto (1905-1918)">1905-1918 Voorheen werden motoren gebouwd met lage overbrengingen. Daardoor hoefde men niet veel te schakelen maar was de snelheid die het voertuig kon bereiken ook laag. In het Vintage-tijdperk begon men de motoren met een grotere overbrenging en hogere toerentallen te bouwen. Daarbij werd ook de automatische <a href="
nl.wikipedia.org/wiki/Versnellingsbak
" title="Versnellingsbak">versnellingsbak uitgevonden.
Handgeschakeld valt dus meer onder de noemer "paard en wagen",neem fijn een automaat is mijn advies.
Mischa
Handgeschakeld valt dus meer onder de noemer "paard en wagen",neem fijn een automaat is mijn advies.
Mischa
Moderators: Jerry Stam