storing in de uitlaatgassen
- Dominic Scheggetman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2008 14:30 #1065616
door Dominic Scheggetman
storing in de uitlaatgassen is gemaakt door Dominic Scheggetman
Sinds kort geeft mijn volvo 740 uit 1992 storing in de zuivering van de uitlaatgassen aan.
Hij dreigt ook af te slaan. Waar kan dit aan liggen? Het is een 2 liter motor injectie. Kan het te maken hebben met de uitlaat. Ik weet dat de laatste demper slecht is? Of ligt het aan de katalysator.
Groeten Dominic
Hij dreigt ook af te slaan. Waar kan dit aan liggen? Het is een 2 liter motor injectie. Kan het te maken hebben met de uitlaat. Ik weet dat de laatste demper slecht is? Of ligt het aan de katalysator.
Groeten Dominic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2008 14:34 #1203321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een hoop zaken
heb je al eens geprobeerd te zoeken mbv de zoekfunctie linksboven ? kun je ook wat meer informatie geven mbt de auto (motortype) ?
ik neem aan dat je je baseert op het gaan branden van het oranje lampje met de omgekeerde Y ?
zou zeggen verkeerd mengsel (te arm / te rijk). waar dat dan door komt durf ik niet zo 1, 2, 3 te zeggen.
ik neem aan dat je je baseert op het gaan branden van het oranje lampje met de omgekeerde Y ?
zou zeggen verkeerd mengsel (te arm / te rijk). waar dat dan door komt durf ik niet zo 1, 2, 3 te zeggen.
- K de Vries (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2008 14:47 #1203325
door K de Vries (GAST)
Beantwoord door K de Vries (GAST) in topic Hier staat ook een wat,
Hier staat ook een wat, vrij recent:
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/17090
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/17090
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2008 19:47 #1203358
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Start met computer uitlezen
Dag Dominic,
Heeft jouw 940 1992 een LH 2.4 Jetronic brandstofcomputer? Dan kun je via het diagnosedoosje op de linker veerpoot uitlezen welke storingen zijn geregistreerd. En vervolgens gericht gaan zoeken en oplossen.
Groeten,
Lieme Huib
Heeft jouw 940 1992 een LH 2.4 Jetronic brandstofcomputer? Dan kun je via het diagnosedoosje op de linker veerpoot uitlezen welke storingen zijn geregistreerd. En vervolgens gericht gaan zoeken en oplossen.
Groeten,
Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2008 21:15 #1203363
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als je storingen uitleest
is het goed om ze te wissen en na een ritje, of een week oid, nog eens te kijken wat je aan foutcodes kunt uitlezen. grote kans dat het dezelfde zijn. het is echter ook mogelijk dat de foutcodes die je uitleest een storingen van een half jaar terug geven. wissen en later nog eens kijken geeft je de zekerheid dat je recenste storingen uitleest
- Dominic Scheggetman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2008 11:12 #1203428
door Dominic Scheggetman
Beantwoord door Dominic Scheggetman in topic Storing uitlezen
Hallo,

Ik neem aan dat storingen alleen bij een volvo dealer uitgelezen kunnen worden?

Ik neem aan dat storingen alleen bij een volvo dealer uitgelezen kunnen worden?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2008 11:19 #1203429
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.
Dat kan je gewoon zelf: <a href="/node/12449">Overzicht storingscodes voor 700 en 900 serie.</a>crew schreef : Ik neem aan dat storingen alleen bij een volvo dealer uitgelezen kunnen worden?
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2008 15:12 #1203461
door Eric Bakker (GAST)
Even een blonde vraag...
De tabel is nodig om de knippercodes te ontcijferen. Maar waar staat ook al weer hoe die kastjes werken, degene op de veerpoot? Dus ik bedoel een instructie in de zin van 'kapje open, steek pinnetje in gaatje X, en druk op knopje Y", en dan het liefst met een plaatje erbij.
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Uitleesinstructie
Bas,Baseman schreef :
Dat kan je gewoon zelf: <a href="/node/12449">Overzicht storingscodes voor 700 en 900 serie.</a>crew schreef : Ik neem aan dat storingen alleen bij een volvo dealer uitgelezen kunnen worden?
Even een blonde vraag...
De tabel is nodig om de knippercodes te ontcijferen. Maar waar staat ook al weer hoe die kastjes werken, degene op de veerpoot? Dus ik bedoel een instructie in de zin van 'kapje open, steek pinnetje in gaatje X, en druk op knopje Y", en dan het liefst met een plaatje erbij.
Moderators: Jerry Stam