Werkplaatshandboek 940 of kopie/scan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2008 00:18 #1065605 door V700 register
Werkplaatshandboek 940 of kopie/scan is gemaakt door V700 register
Hoi,
Onlangs heb ik een 940 aangeschaft ter vervanging van m'n 740. Nou ja, die staat nog in een schuur, kan er maar moeilijk afstand van doen... :). Nu lekt de 940 olie en wil ik de achterste krukaskeerring vervangen (en dan maar meteen toplager, druklager en koppelingsplaat, dat is wel handig als alles eraf ligt, toch?). Het probleem is dat ik geen werkplaatshandboek van de 940 heb. Het klusje heb ik met de 740 wel eens gedaan, maar deze heeft bijvoorbeeld een hydraulische koppeling in tegenstelling tot de koppeling met het draadje in de 740.
Heeft iemand een werkplaatshandboek voor de 940 te koop? Of zou iemand die er een heeft de bladzijden over dit klusje kunnen kopiëren/scannen?
Superbedankt alvast!
Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2008 10:07 #1203286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vadis?
Iemand met Vadis op z'n laptop die in de buurt van Bart woont?
Dan kun je sleutelen met de informatie die in Vadis direct is af te lezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2008 10:22 #1203289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Houten
Hoi Bart,
Ik neem aan dat je in utrecht woont. Hier in Houten is ee latop met Vadis. we kunne ff bellen. Zie PB
groeten Ad

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2008 12:33 #1203302 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Hallo,Zeer goed, behandelt
Hallo,
Zeer goed, behandelt alle 940 types behalve de 16-klepper: Haynes, Service and Repair Manual Volvo 940, 1990 - 1996. Te koop bij uitgeverij Peters te Deventer (wanneer die nog bestaat) en bij <a href=" www.autoboekenwinkel.com/ "> www.autoboekenwinkel.com . Engels-talig maar je krijgt er een technisch woordenboekje bij cadeau., Voorzien van meestal duidelijke illustraties, uitgebreider dan de 'Olieslagers'. Bij mijn weten het enige werkplaatsboek van de 940, behalve dan die uitgebreide serie van Volvo zelf (kassa).
Wel is het interessant om een Volvoboek over de elektrische installatie te pakken te krijgen. De meeste storingen zijn namelijk te herleiden op electronica. Publikatie "TP 31785/1, Hoofdgroep 3 (39) Bedradingsschema". Grootste storingsbron: Massaverbindingen, o.a. van de lambda-sonde. Te verhelpen door een koperdraad met een slangklem op de sonde te klemmen en deze "mee te laten lopen" met de kabel en ergens onder de kap aan de massa te leggen, liefst de accu minpool. En bij vervanging altijd de originele Bosch sensor te monteren (bestelnummer te vinden op <a href=" www.bosch.nl/ "> www.bosch.nl  of bij de dealer).
Sukkes,
Jur 

Moderators: Jerry Stam