740 glt vermogen verlies en onregelmatig stationar lopen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2008 19:01 #1065542
door V700 register
740 glt vermogen verlies en onregelmatig stationar lopen is gemaakt door V700 register
hallo,
ik heb een 740 glt 16v.
maar sinds enige tijd doet de auto raar, soms bij het starten loopt hij heel even op drie cilenders (5sec). de motor ligt te schudden als hij stationar loopt, als ik aan het rijden ben is het net of hij soms word gesmoord. bij volgas doortrekken begint hij te stotteren voor de 6000tpm net of hij in de begrenzer zit. mijn vader heeft zelf ook 740 maar dan één met carbarateur en die trekt veel harder voor mijn gevoel ik kan hem niet eens bij houden. hem de volgende dingen al vernieuwd maar eigenlijk is het niks anders geworden: bougiekabels, verdelerkap, rotor, luchtmassameter. cisklep schoongemaakt, wou de brandstof filter nog gaan doen, maar wie heeft een idee wat dit kan zijn??????
met vriendelijke groet
Anné
ik heb een 740 glt 16v.
maar sinds enige tijd doet de auto raar, soms bij het starten loopt hij heel even op drie cilenders (5sec). de motor ligt te schudden als hij stationar loopt, als ik aan het rijden ben is het net of hij soms word gesmoord. bij volgas doortrekken begint hij te stotteren voor de 6000tpm net of hij in de begrenzer zit. mijn vader heeft zelf ook 740 maar dan één met carbarateur en die trekt veel harder voor mijn gevoel ik kan hem niet eens bij houden. hem de volgende dingen al vernieuwd maar eigenlijk is het niks anders geworden: bougiekabels, verdelerkap, rotor, luchtmassameter. cisklep schoongemaakt, wou de brandstof filter nog gaan doen, maar wie heeft een idee wat dit kan zijn??????
met vriendelijke groet
Anné
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2008 19:26 #1202866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je de bougies al eens
Heb je de bougies al eens bekeken? electrode afstand moet ongeveer 0,7mm zijn (voelermaatjes gebruiken!)
check of er geen breuken in de porseleine islatoren zitten.
Draai de bougies er (niet al TE strak) weer terug in. Doe de juiste(!) kabel weer aan de bougies.
een 16V hoort 155-159pk te leveren en moet VEEL sneller zijn als een 8kleps carburateurversie.
Ik heb dan ook het vermoeden dat jou motor maar op 3 of 3,5 cilinders draait.
Brandstoffilter vervangen heeft geen zin totdat de auto netjes op 4 cilinders draait.
Doen alle injectoren wel mee? als je de bougies eruit draait en er zit een bij die extreem schoon is...dan kan het zijn dat de injector van die cilinder vastzit of gedeeltelijk verstopt is.
check of er geen breuken in de porseleine islatoren zitten.
Draai de bougies er (niet al TE strak) weer terug in. Doe de juiste(!) kabel weer aan de bougies.
een 16V hoort 155-159pk te leveren en moet VEEL sneller zijn als een 8kleps carburateurversie.
Ik heb dan ook het vermoeden dat jou motor maar op 3 of 3,5 cilinders draait.
Brandstoffilter vervangen heeft geen zin totdat de auto netjes op 4 cilinders draait.
Doen alle injectoren wel mee? als je de bougies eruit draait en er zit een bij die extreem schoon is...dan kan het zijn dat de injector van die cilinder vastzit of gedeeltelijk verstopt is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2008 20:01 #1202875
door V700 register
Kan het niet gewoon zijn dat ie bij 6000 rpm (zijn dat er niet al 500 in het rood?) ergens denkt dat het wel een keer genoeg is?
Dit los van het gepruttel bij stationairloop, waarbij ik me aansluit bij de posting van hierboven.
Beantwoord door V700 register in topic Nou.....
Nou, jij durft.dinky schreef : bij volgas doortrekken begint hij te stotteren voor de 6000tpm net of hij in de begrenzer zit.
Kan het niet gewoon zijn dat ie bij 6000 rpm (zijn dat er niet al 500 in het rood?) ergens denkt dat het wel een keer genoeg is?
Dit los van het gepruttel bij stationairloop, waarbij ik me aansluit bij de posting van hierboven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2008 23:18 #1202937
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klein tikkie overdreven
vind de 6000 misschien iets wat veel voor een Red Block, maar vergeet niet dat dit een 16 kleppert is. Deze schijnen toch wat hoogtoeriger te zijn van natuur.
Mijn beessie had ik pas ook op de 5000 zitten tijdens een vlotte inhaalmaneuvere op de snelweg. We gingen er als de brandweer vandoor.
Mijn beessie had ik pas ook op de 5000 zitten tijdens een vlotte inhaalmaneuvere op de snelweg. We gingen er als de brandweer vandoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2008 19:49 #1203006
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressie
is het in het verlengde van het mogelijk op 3 cillinders lopen niet nuttig om de compressie te meten?
nagaan of dat ze op 3 poten loopt en zo ja welke drie kan je ook doen door 1 voor 1 van iedere cillinder de injector en bougie bekabeling los te halen.
nagaan of dat ze op 3 poten loopt en zo ja welke drie kan je ook doen door 1 voor 1 van iedere cillinder de injector en bougie bekabeling los te halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2008 20:01 #1203009
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begin met je storingscodes uit te lezen!
Wederom geldt: begin bij het begin: codes uitlezen. Een 2,3liter 16V heeft volgens mij een Bosch LH 2.4 Jetronic computer met een diagnosekastje.
Groeten,
Lieme Kuib
Groeten,
Lieme Kuib
Moderators: Jerry Stam