Airco perikelen.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 10:12 #1065523 door V700 register
Airco perikelen..... is gemaakt door V700 register
Beste Volvofans,
Pas geconstateerd dat mijn aircocompressor niet de oorzaak is van het niet werken van de airco. Doorverbinden van de drukschakelaar op de filter/droger deed de magneetkoppeling werken. Nu zijn er twee voor de hand liggende oorzaken, of de druk van het koelmedium is te laag (lekkage), maar dat is minder dan een jaar geleden bijgevuld, of de drukschakelaar is defect. Vragen: Wie weet een goed adres in de omgeving Amsterdam, Hilversum? Ik neem aan dat dergelijke bedrijven deze drukschakelaars op de plank hebben liggen. Is het aan te raden ook de filter/droger te vervangen?
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 11:25 #1202706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Dat de airco minder dan een jaar geleden is bijgevuld betekend niet dat deze niet lek kan zijn. Theo Douma in Nes aan de Amstel werkt ook voor mijn Volvo dealer. www.mobieleaircoservice.nl/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 13:24 #1202712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lek
Het is zelfs zo,dat men geen garantie kan geven nadat de airco nagekeken is. Immers,je hoeft de snelweg maar op te rijden,en een steentje slaat de (nieuwe) condensor stuk,dat wil nogal eens gebeuren.
Ik heb zelf vorige jaar de condensor laten vernieuwen. Na een aantal maanden bij inspectie naar de condensor gekeken,en als je dan ziet wat een kraters er inzitten,die steentjes kunnen behoorlijk wat schade veroorzaken (wat niet altijd lekkage tot gevolg heeft).
Ik heb dit jaar de drukschakelaar vervangen,kost 42,- bij Volvo
groet Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2008 18:37 #1202861 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco perikelen.......
Ha Mischa,
Was de oude drukschakelaar met een prestostaat op druk gezet en sluiten en openen van de klep gemeten? Ik neem aan dat het door jouw genoemde bedrag alleen de schakelaar betreft. Kun je de schakelaar zelf (de)monteren? Maw. is er een klepmechaniek ingebouwd om uitstromen van de koelvloeistof te voorkomen? En heb je ook de filter/droger vervangen, dat wordt elke 2 jaar aangeraden ivm vocht en vuilophoping en schijnt bij opnieuw vullen altijd te moeten gebeuren.
groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2010 15:16 #1278854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco perikelen.....
Beste Volvofans,
Ik heb maar weer mijn eigen berichtje van juni 2008 uit het archief gehaald. Toen bleek mijn aircoprobleem te herleiden tot een lekke condensor. Condensor vervangen en droger, kassa ca. € 450,-. Afgelopen sleuteldag bij Nordicar (was overigens erg gezellig en weer een paar dingen aan de auto gedaan, oa. electrische antennespriet samen met Hein geïnstalleerd, Hein nog bedankt!) ook de airco gecheckt door Maurits. De systeemdruk bleek 0 bar, dus systeem leeg en ergens lekkage. Prestostaat werkte en magneetkoppeling kwam in. Oorzaak vermoedelijk weer condensor lek! Met 3,5 week Sardinië in het vooruitzicht is mijn 940 zonder airco niet een aangename optie.
Wie heeft een tip? Wat kan er nog meer lek zijn anders dan de condensor en slangen? En is het een optie zelf een nieuwe condensor te plaatsen als deze lek blijkt te zijn? Uiteindelijk moet ik toch naar een vulbedrijf. Wie heeft er wel eens een condensor vervangen en waar moet op gelet worden? Met name de verbindingen zijn natuurlijk cruciaal, Vraagt dat nog om nieuwe pakkingen of ander afdichtingsmateriaal?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
groet,

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2010 15:34 #1278855 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Uv.
Aan de vloeistof is doorgaans een middel toegevoegd dat oplicht onder een uv lamp.
Dat werkt een stuk effectiever bij het zoeken naar leksporen.
Mazzel.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2010 15:47 #1278856 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic condensor vervangen
De vervanging van de condensor is niet echt moeilijk, tenzij ik iets heel doms heb gedaan maar voorlopig werkt de airco als nooit te voren. Ik heb het gedaan met een mooi en getest exemplaar van de sloop maar je moet wel goed op de ringen letten die in de connectors zitten dat ze recht zitten (als er scheef in gaan heb je weer een lekkage)

Moderators: Jerry Stam