Peilstok met verversings-chip - Iemand?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2008 23:01 #1065498 door V700 register
Peilstok met verversings-chip - Iemand? is gemaakt door V700 register
Bij toeval kwam ik een artikel tegen over een chip die op de peilstok gemonteerd/soldeerd kan worden, die aangeeft of de motorolie écht aan verversing toe is.
Lijkt wel handig, kost 40 euro en het resultaat is 150000 kilometer geen olie verversen meer.
Maarre......is dat wel goed?
Ideeen iemand?
Hier staat <a href=" www.niveauplus.nl/kwaliteitscontrole_mot...ie_via_peilstok_chip " target="_blank">de informatie van de site met peilstok 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 00:19 #1202543 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kan best
In de bedrijfswagen wereld wordt het steeds normaler om extreem lange verversings termijnen voor te schrijven (zonder olie analyse)
Mercedes Actros; meest gunstig gebruik/inzet = 180.000 Km pas verversen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je juist <u>meer</u> olie moet gaan verversen, doordat je het voertuig erg ongunstig gebruikt........
Persoonlijk vind ik het niks, liever regelmatig en nieuw filtertje met nieuwe olie.
Motor schade is véééél duurder als die paar liter olie.
Als je er onderdoor kruipt zie toch altijd weer een kleinigheidje wat je dan gelijk kan verhelpen, om erger te voorkomen.
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 13:02 #1202577 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dan toch juist wel
Maar als je er zeker van wilt zijn dat je op tijd ververst dan is zo'n chipje toch juist beter dan zelf maar een interval aanhouden?
ongeacht of je stadsritjes maakt op zandpaden (dat kan hier nog) of alleen maar snelweg kilometers.
maar ik was ook wel benieuwd naar de werking van die chip.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 19:22 #1202615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weet het nog niet
Die chip reageert op de zuurgraad van de olie.
En het vervelende van olie is dat de zuurgraad bijna niets zegt over de andere verontreinigingen in motorolie. Wat dacht u van metaaldeeltjes die vrijkomen door wrijvingen in het inwendige? Metaal is namelijk niet vast te stellen met een chipje op je peilstok.
Zo zie ik de werking van deze chip en vooralsnog zal ik mijn olietermijn niet ver10voudigen.

Moderators: Jerry Stam