Verwijderen binnenpaneel achterklep

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 16:04 #1065400 door V700 register
Verwijderen binnenpaneel achterklep is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
Ben nieuwe hier op het forum en de reden dat ik hier terecht gekomen ben is het volgende;
de achterklep van mijn 940 (1993)gaat van buiten niet meer open. Van binnenuit met het hendeltje werkt het wel. Nu denk ik dat ik wel technisch genoeg ben om het op te lossen maar ik krijg het binnenpaneel van de klep niet los ( zonder geweld te gebruiken) Kan iemand mij vetrellen hoe ik dat paneel er af krijg.
Bij voorbaat dank

Frank Beentjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 17:01 #1201876 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Paneel verwijderen
Hallo Frank,
Het paneel zit vast met 8 klips (4 boven en 4 onder) en twee schroeven.
  • Wrik voorzichtig het frame los rond het hendeltje aan de binnenkant. Dit frame zit alleen maar geklemd, en met een platte schroevedraaier kan je het loswippen. Maar met je vingers kan het ook.
  • Er wordt dan een horizontaal zwart plastic balkje zichtbaar bij de hendel, die links en rechts met een schroef vastzit. Deze schroeven draai je los (ze zijn lang!) en je verwijdert het balkje.
  • Je maakt de vier klips aan de onderzijde van het paneel los door ze een kwart slag te draaien.
  • Het paneel zit nu alleen nog vast aan de bovenzijde (onder het raam). Je moet het paneel nu omhoog duwen (dus richting de achterruit), geef eventueel een tik met je hand tegen de onderzijde van het paneel. De vier clips kunnen loodrecht omhoog geschoven worden. Lukt dit niet kan je ook voorzichtig het paneel aan de bovenzijde loswrikken uit de clips.
Mochten er clips kapot gaan, geen probleem, ze zijn voor weinig geld gewoon te koop bij de dealer.
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 17:01 #1201877 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Frank, volgens mij
Hallo Frank,
volgens mij werkt het aldus:
Klep opendoen, verwijder de 4 kunststof "snelsluiters" die je aan de onderkant ziet (kwartslag draaien), maak voorzichtig det kunststof raampje los dat om de binnenste handle zit, verwijder de twee schroeven eronder, verwijder alles wat er dan los komt en schuif het binnenpaneel naar de bovenkant van de deur om de "ophangers" boven (zoals je bij een hangklok wel ziet) in goede positie te krijgen en til het paneel eraf. En klaar is Frank. Monteren doe je door van achteren naar voren te lezen .
Overigens.... Hoe ouder het kunststof, hoe sneller het raampje breekt! succes! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2008 20:49 #1201909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lo veo
kijkt u eens hier?
<a href=" www.haringen.eu/achterklep_paneel.htm " target="_blank">kleppaneel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2008 16:26 #1202134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ....en klaar is
....en klaar is Frankie!!!
Na het lezen van jullie tips en aanwijzingen gisteren, meteen actie ondernomen. 20 minuten later zat alles weer goed werkend in elkaar.
Er zat een stangetje los tussen het slot en het hendeltje aan de buitenzijde van de klep.
&#160;
Bedankt allemaal!!!

Moderators: Jerry Stam