luchtverdeling en vacuum

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2008 22:36 #1065393 door V700 register
luchtverdeling en vacuum is gemaakt door V700 register
Hallo,
 Sinds een paar maanden heb ik problemen met de luchtverdeling door de blaasmonden.
Ik heb een 940 lpt met ecc en als ik de luchtverdeling op AUT. heb staan en de motor draait stationair, dan verdeelt hij de lucht goed. Naarmate je meer gas geeft wordt de luchtverdeling anders. De lucht uit de blaasmonden bij je gezicht wordt dan beduidend minder en bij de voeten evenredig meer. Zodra je het gas weer loslaat is het weer normaal. Ik heb me laten vertellen door de volvo garage dat het met het de vacuumbalgen te maken heeft (1 ervan zou lek of poreus kunnen zijn).
Heeft iemand van jullie dit probleem ook en zo ja, wie kan me vertellen hoe ik dit kan oplossen?
Groeten Roland

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2008 22:45 #1201800 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Veel info op de site
Dat klinkt inderdaad als een vacuumlek in je systeem. Het is een vaak voorkomend probleem als de auto (en dus het rubber) ouder wordt.
Ik heb het nu bij twee auto meegemaakt.
Kijk eens op <a href="/node/10895" target="_blank" title="ECC problemen">deze pagina</a>, daar zie meerder discussies en gegevens hierover, vooral <a href="/node/9437" target="_blank" title="ECC valt uit">deze draad</a>.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2008 22:47 #1201802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja, dat kan kloppen, de
ja, dat kan kloppen, de vacuumbalgen zitten via slangetjes aan het inlaatspruitstuk maar... hier horen kleine terugslagklepjes in te te zitten om te voorkomen dat bij boost (turbooverdruk) de balgjes op overdruk worden gezet. Die terugslagklepjes moeten dus echt werken om de ECC ook goed te laten werken.
Je kan ze simpel testen: er mag maar in een richting lucht doorheen kunnen. Blaas/zuig er eens aan en je weet of ze werken.
De balgjes onder het dashboard moeten uiteraard ook lekdicht zijn, anders kunnen ze geen vacuum vasthouden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2008 21:01 #1202159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor het meedenken,
Bedankt voor het meedenken, ik ga me er even op storten!

Moderators: Jerry Stam