electrische antenne
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 21:41 #1065391
door V700 register
electrische antenne is gemaakt door V700 register
Hallo volvo clubgenoten,
Ik heb eindelijk een nieuwe radio in mijn v90, dat is heel fijn, eindelijk weer mijn eigen muziek draaien. Nu heb ik wel vandaag ontdekt dat de electrische antenne niet meer omhoog komt, is blijkbaar niet aangesloten meer, want hij deed het wel. Nu was het een wirwar van draden in de auto, maar ik heb een rood en zwart draadje ontdekt waarvan ik het idee heb dat het de antenne kan zijn. Kan dat? en heb geprobeerd die aan te sluiten (ben geen held op dat gebied) maar dat werkte niet. Wat doe ik verkeerd? alvast bedankt.
Ik heb eindelijk een nieuwe radio in mijn v90, dat is heel fijn, eindelijk weer mijn eigen muziek draaien. Nu heb ik wel vandaag ontdekt dat de electrische antenne niet meer omhoog komt, is blijkbaar niet aangesloten meer, want hij deed het wel. Nu was het een wirwar van draden in de auto, maar ik heb een rood en zwart draadje ontdekt waarvan ik het idee heb dat het de antenne kan zijn. Kan dat? en heb geprobeerd die aan te sluiten (ben geen held op dat gebied) maar dat werkte niet. Wat doe ik verkeerd? alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 21:54 #1201783
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic denk eens andersom !
Begin bij de antenne zelf: daar zitten 3 draden. Een continue plus, een continue massa (jawel) en een schakeldraad die vanaf je radio komt. En die schakeldraad moet je even lokaliseren en dan weet je welk draadje bij de radio de antenne bedient.
Ik dacht iets met rood-zwart maar in het schema wat ik heb uit 1991 verandert de kleur onderweg ook nog eens in rood!
Vooral "meten is weten" is het advies.
Ik dacht iets met rood-zwart maar in het schema wat ik heb uit 1991 verandert de kleur onderweg ook nog eens in rood!
Vooral "meten is weten" is het advies.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 22:01 #1201788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadje
heb je toevallig een pioneer gekocht?
dan moet je het blauwe draadje(stekker)vanuit de radio aansluiten in de kabelboom (stekker)-> bestaande bedrading die bij de radio hoort, deze zit standaard niet aangesloten!

Groet Nick
dan moet je het blauwe draadje(stekker)vanuit de radio aansluiten in de kabelboom (stekker)-> bestaande bedrading die bij de radio hoort, deze zit standaard niet aangesloten!

Groet Nick
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 01:02 #1201819
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tatuu tata
Hallo Siemen
Rood en zwart wordt vaak als resp. 12 V en massa gebruikt. Dus altijd oppassen. Nooit zomaar iets aansluiten. Tenzij je het niet erg vindt, om op tijd iets nieuws te kopen. En je zou de eerste niet zijn, die kort nadat ie zelf de radio heeft aangesloten, bezoek krijgt van de jongens (en meisjes) met de rooie vrachtwagens met van die blauwe lichten erop.
Sleuteldagen zijn een goed moment om iemand hier eens naar te laten kijken.
Groetjes
Mathy
Rood en zwart wordt vaak als resp. 12 V en massa gebruikt. Dus altijd oppassen. Nooit zomaar iets aansluiten. Tenzij je het niet erg vindt, om op tijd iets nieuws te kopen. En je zou de eerste niet zijn, die kort nadat ie zelf de radio heeft aangesloten, bezoek krijgt van de jongens (en meisjes) met de rooie vrachtwagens met van die blauwe lichten erop.
Sleuteldagen zijn een goed moment om iemand hier eens naar te laten kijken.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 08:42 #1201830
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zeg...........
Zekeringen is hier het toverwoord, toch?Mathy schreef : En je zou de eerste niet zijn, die kort nadat ie zelf de radio heeft aangesloten, bezoek krijgt van de jongens (en meisjes) met de rooie vrachtwagens met van die blauwe lichten erop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 10:05 #1201843
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekeringen
Klopt Bas maar Mathy heeft wel een beetje gelijk met de 12 volt knutselaars.Veel mensen doen niks thuis aan de 230volt instalatie omdat ze bang zijn voor brandmaar aan hun auto durfen ze ineens van alles te doen omdat dat maar 12 volt is.Ze vergeten hierbij wel dat ze thuis maximaal 16amp zekeringen hebben op een enkeling na en in de auto is het aardig hoger.De kans op brand is in de auto dus wel groter.In de caravan trouwens ook
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2008 14:54 #1201866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!
Hallo iedereen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal oppassen met de draadjes! Overigens was het een pioneer en dus zo simpel als het blauwe draadje in elkaar steken!!!
Nogmaals bedankt voor het meedenken, deze jongen is weer blij dat de antenne omhoog komt!
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal oppassen met de draadjes! Overigens was het een pioneer en dus zo simpel als het blauwe draadje in elkaar steken!!!
Nogmaals bedankt voor het meedenken, deze jongen is weer blij dat de antenne omhoog komt!
Moderators: Jerry Stam