Kort gierend/piepend geluid bij optrekken 1e versnelling
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2008 21:48 #1065376
door V700 register
Kort gierend/piepend geluid bij optrekken 1e versnelling is gemaakt door V700 register
Hallo,
Sinds kort rijd ik trots in een 940 2.0i turbo estate uit 1993, 232000 op de teller.
Met normaal, rustig optrekken vanuit stilstand is heel kort (1 sec.) een gierend/piepend geluid hoorbaar.
Alsof er iets aanloopt. Het is alleen hoorbaar in de 1e versnelling.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Groet,
Niels
Sinds kort rijd ik trots in een 940 2.0i turbo estate uit 1993, 232000 op de teller.
Met normaal, rustig optrekken vanuit stilstand is heel kort (1 sec.) een gierend/piepend geluid hoorbaar.
Alsof er iets aanloopt. Het is alleen hoorbaar in de 1e versnelling.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Groet,
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 00:02 #1201666
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koppeling
De koppeling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 00:21 #1201671
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic was er al bang voor..
Dure grap?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 08:11 #1201677
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic druklager
Kan een versleten of droog gelopen druklager zijn, kan ook dat het druklager kan draaien op de as. Dat laatste heb ik een keer gehad met een gloednieuw druklager.
Een test is of je het geluid kunt beinvloeden met het koppelingspedaal. Voor je begint te (laten-) sleutelen eerst nauwkeurig vaststellen wat er aan de hand is
Een test is of je het geluid kunt beinvloeden met het koppelingspedaal. Voor je begint te (laten-) sleutelen eerst nauwkeurig vaststellen wat er aan de hand is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 09:58 #1201680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic test
Tnx Johan,
Geluid is als ik heeel voorzichtig optrek niet of nauwelijks te horen, dus inderdaad enigzins te beïnvloeden met het koppelingspedaal.
Dit zou duiden op een druklager?
Iemand een tip voor een garage in Amsterdam?
Geluid is als ik heeel voorzichtig optrek niet of nauwelijks te horen, dus inderdaad enigzins te beïnvloeden met het koppelingspedaal.
Dit zou duiden op een druklager?
Iemand een tip voor een garage in Amsterdam?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 13:53 #1201707
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prima oud mee
Ik weet het niet, maar mijn vorige 940 had het, en de huidige weer. Volgens mij is het gewoon het geluid van de koppelingsplaten die schuren. Ik werk zelf bij een Renault dealer, en 9 van de 10 Scénics van het eerste type hebben het ook. Worden ze prima oud mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 14:59 #1201714
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 17:53 #1201745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen zorgen over maken
Doet mijn 945 al jaren en ik ken nog een aantal 940 rijders met hetzelfde geluid. Doet zich vooral voor bij snel optrekken met wat slippende koppeling of heel langzaam, met slippende koppeling. Was weg nadat ik de jeep van mijn vrouw had gesleept, tegen een steile helling, met bijna rokende platen. Maar is na een paar weken weer terug gekomen. Vermoedelijk toch iets van vuil en/of vocht. Garage maakt zich er ook geen zorgen over, en rij al meer dan 200.000 van de 330.000 met dit geluidje. Soms wel storend, vooral als andere weggebruikers omkijken.
Bespaar je de kosten van een dure reparatie.
Doe wel iets aan je naam, want die "j" lijkt nergens op. Vast ergens een verschrijving van een ambtenaar van de burgerlijke stand in een ver verleden. Zo is ook de Lugies tak ontstaan rond 1750.
Bespaar je de kosten van een dure reparatie.
Doe wel iets aan je naam, want die "j" lijkt nergens op. Vast ergens een verschrijving van een ambtenaar van de burgerlijke stand in een ver verleden. Zo is ook de Lugies tak ontstaan rond 1750.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 19:44 #1201759
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Don't worry, be happy
Van je (bijna)naamgenoten moet je 't maar hebben!
Thanks René, hele opluchting.
Heb al een zeer vriendelijk aanbod gekregen om gezamelijk de koppeling te vervangen, maar die parkeer ik vooralsnog even.
Kan voorlopig weer genieten van m'n nieuwe ouwe bak.
Groeten!
Niels
Thanks René, hele opluchting.
Heb al een zeer vriendelijk aanbod gekregen om gezamelijk de koppeling te vervangen, maar die parkeer ik vooralsnog even.
Kan voorlopig weer genieten van m'n nieuwe ouwe bak.
Groeten!
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2008 19:46 #1201761
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
René, herkenbaar. Bij erg langzaam optrekken (iemand loopt op straat, je maakt er een praatje mee door het open raam, en rijdt rustig weg) of juist vlot is het aanwezig. Met enige oefening is bij mij wel "om het geluid heen te werken". Maar goed.
Edit: Niels, bij mijn vorige 944 ontstond het probleem júist na het vervangen van de koppeling. In de rekeningen bij mijn huidige zie ik ook dat het nog niet zo lang geleden gebeurt is. Lijkt me dus niet de oplossing
Edit: Niels, bij mijn vorige 944 ontstond het probleem júist na het vervangen van de koppeling. In de rekeningen bij mijn huidige zie ik ook dat het nog niet zo lang geleden gebeurt is. Lijkt me dus niet de oplossing
Moderators: Jerry Stam