Gezocht: dashboard voor Volvo 740 GL (1990) station
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2008 22:38 #1065323
door V700 register
Gezocht: dashboard voor Volvo 740 GL (1990) station is gemaakt door V700 register
Gezocht: heel dashboard
Mijn kilometeteller, dashboardlicht en benzinemeter doen het niet meer.
Nu heb ik begrepen dat je deze meters in 1 keer kan vervangen door het gehele dashboard te vervangen.
Heeft iemand er 1 voor mij???? (Utrecht)
Alvast bedankt en groet,
Rob Louws
tel. 06-12908631
Mijn kilometeteller, dashboardlicht en benzinemeter doen het niet meer.
Nu heb ik begrepen dat je deze meters in 1 keer kan vervangen door het gehele dashboard te vervangen.
Heeft iemand er 1 voor mij???? (Utrecht)
Alvast bedankt en groet,
Rob Louws
tel. 06-12908631
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2008 22:53 #1201218
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch een vraag
Waarom werkt het niet meer?
Heb je dat onderzocht?
Het zou zonde zijn om een uitgave te doen als blijkt dat een zekering of draadje de oorzaak is van het niet-functioneren.
Heb je dat onderzocht?
Het zou zonde zijn om een uitgave te doen als blijkt dat een zekering of draadje de oorzaak is van het niet-functioneren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2008 10:17 #1201259
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ho ho. Een heel dashboard
Ho ho. Een heel dashboard vervangen voor alleen je tellers lijkt me wat overdreven. Je kan de klokkenwinkel er gewoon uit halen doormiddel van de twee klepjes aan weerszijden (waar de dimmer en het klokken-verstel-staafje inzitten) los te nemen en de schroeven eruit te draaien. Vervolgens kan je de gehele klokkenwinkel er zo uitschuiven. Fluitje van een cent
Wat niet een fluitje van een cent is, is een goede nieuw gebruikte vinden. Allereerst is het belangrijk vast te stellen welke klokkenwinkel je hebt. Is het Yakazi of een VDO. Een Yakazi herken je doordat de dagteller ieder zijn eigen vakje heeft. Een VDO heeft een aaneengesloten vakje voor de dagteller, net als de km-teller.
Ik heb er nog één liggen met een niet werkende benzinemeter. Toerenteller is bedenkelijk, evenals de temperatuurmeter. Snelheidsmeter + km-teller werken wel.
Groetjes, Roderik
Wat niet een fluitje van een cent is, is een goede nieuw gebruikte vinden. Allereerst is het belangrijk vast te stellen welke klokkenwinkel je hebt. Is het Yakazi of een VDO. Een Yakazi herken je doordat de dagteller ieder zijn eigen vakje heeft. Een VDO heeft een aaneengesloten vakje voor de dagteller, net als de km-teller.
Ik heb er nog één liggen met een niet werkende benzinemeter. Toerenteller is bedenkelijk, evenals de temperatuurmeter. Snelheidsmeter + km-teller werken wel.
Groetjes, Roderik
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2008 11:22 #1201262
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tellerset
Je bedoelt uiteraard de tellerset, niet het hele dashboard.
Maar de problemen die je noemt, zullen niet allemaal in die tellerset zitten, dwz, dat zitten ze meestal niet. Zowel de snelheidsmeter/km teller als de brandstofmeter is vaker een probleem met de sensoren in kwestie dan met de tellerset. De lampjes wel, maar daar heb je twee mogelijkheden: de lampjes zelf zijn kapot end an hoef je dus alleen nieuwe lampjes, of de tellerset geeft de verlichting niet goed door.
In het laatste geval is dat ofwel de regelbare weerstand (rheostat) of een ingebrande printplaat. Het laatste kan je omheen werken, door de fittingen van de lampjes iets terug te draaien. De weerstand kan je beter bij je huidige set vernieuwen, als die verder goed werkt.
Maar de problemen die je noemt, zullen niet allemaal in die tellerset zitten, dwz, dat zitten ze meestal niet. Zowel de snelheidsmeter/km teller als de brandstofmeter is vaker een probleem met de sensoren in kwestie dan met de tellerset. De lampjes wel, maar daar heb je twee mogelijkheden: de lampjes zelf zijn kapot end an hoef je dus alleen nieuwe lampjes, of de tellerset geeft de verlichting niet goed door.
In het laatste geval is dat ofwel de regelbare weerstand (rheostat) of een ingebrande printplaat. Het laatste kan je omheen werken, door de fittingen van de lampjes iets terug te draaien. De weerstand kan je beter bij je huidige set vernieuwen, als die verder goed werkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2008 19:40 #1201398
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Utrecht

Ha Rob,
Als je er niet uitkomt met het er uit halen en vervangen wil ik je best even helpen. Ik woon ook in Utrecht.
Groet,
Jan-Willem
Ha Rob,
Als je er niet uitkomt met het er uit halen en vervangen wil ik je best even helpen. Ik woon ook in Utrecht.
Groet,
Jan-Willem
Moderators: Jerry Stam