Volvo 760 bj 1988 : verwarming blaast niet meer uit de luchtgaten op het dashboard
- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
ik heb het probleem, dat de verwarming niet meer blaast uit de luchtgaten op mijn dashboard. De blower doet het nog goed, die heb ik gedemonteerd, en even geprobeerd, maar deze werkt nog perfect. De lucht komt wel nog uit de zijgaten voor de zijrijten, en ook aan de voeten komt nog lucht uit de luchtgaten. Ook aan de voorruit zelf, daar komt ook nog lucht uit. Juist uit de 4 luchtgaten die in het dashboard zitten en naar de chauffeur en medepassagier moeten blazen, hier komt niks meer van lucht uit. Ook niet op de grootste stand (stand 5).
Wie heeft raad voor dit probleem?
Het gaat over een Volvo 760, bj 1988. Dat is het model met de vernieuwde voorneus....
Alvast bedankt voor tips
kristof
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht is één van je vacuumslangetjes die je ECC OF je combined unit (al dan niet met airco) losgeraakt of is de betreffende klep defect geraakt. Kwestie van loshalen van onderaf (wel een peuter-werkje...)
Groeten,
Lieme Huib
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Of de betreffende balg is lek, maar dat ligt in dezelfde lijn.LHOsinga schreef : Wellicht is één van je vacuumslangetjes die je ECC OF je combined unit (al dan niet met airco) losgeraakt of is de betreffende klep defect geraakt. Kwestie van loshalen van onderaf (wel een peuter-werkje...)
In <a href="/node/9437" target="_blank" title="ECC">deze draad</a> vind je veel informatie over de werking van de ECC, en wat er aan te doen.
- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
heb vandaag gekeken en gezocht op mijn ECC. Er komt nog altijd geen lucht uit de luchtkanalen uit het dashboard....
Wat bedoel je eigenlijk met 'de balg is lek'...? Waar ergens zit die balg? Ik heb foto's genomen, anders, als je die mij even wilt aanduiden op die foto's...?
En ik heb gelezen in het draadje, dat je hetzelfde probleem hebt gehad bij je Volvo 960. En dat heb je laten repareren bij een garage. Hoeveel heeft je dat gekost?
alvast bedankt
Kristof
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Op <a href="/node/10528" target="_blank" title="ECC">deze pagina</a> staat een pdf, als je die download en leest weet je meer van het systeem.Kristof schreef : Wat bedoel je eigenlijk met 'de balg is lek'...? Waar ergens zit die balg? Ik heb foto's genomen, anders, als je die mij even wilt aanduiden op die foto's...?
En ik heb gelezen in het draadje, dat je hetzelfde probleem hebt gehad bij je Volvo 960. En dat heb je laten repareren bij een garage. Hoeveel heeft je dat gekost?
Kijk vooral op pagina 7, daar staat meer over de kleppen, die bediend worden door het vacuumsysteem. Bij mij was het nummer 2 geloof ik, degene met een dubbele functie. Waarschijnlijk bewegen jouw kleppen niet goed, kan aan het vacuum liggen, maar hoeft niet.
Ik meen dat de vacuumbalg ongeveer 45 euro kostte, en het is wel twee uur werk. Dat komt met namen omdat de balg vanuit het kachelhuis geschroefd zit, en bij de 960 zou je eigenlijk het hele dashboard moeten verwijderen om het open te maken. Mijn garage heeft toen het kachelhuis opengezaagd, de nieuwe balg erop gezet, en de boel weer dichtgelijmd. Een zeer practische oplossing, anders is het bijna niet te doen (zeker qua kosten).
Dat was dus twee jaar geleden bij Bor, en nu had ik weer exact hetzelfde bij Reina. Dus vorige week is het bij haar gedaan.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb de rekening erbij gepakt: vacuumbalg 45,40 ex btw, 2,5 uur arbeidsloon, totaal bij de (algemene) garage: 223 Euro incl BTW.Eric Bakker schreef : Ik meen dat de vacuumbalg ongeveer 45 euro kostte, en het is wel twee uur werk.