Gierende aandrijving bij koud wegrijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2008 15:37 #1065155
door V700 register
Hallo,
Sinds een tijdje giert er iets onder de auto als ik koud wegrijd.
Tot ongeveer 1500 toeren, dan houdt het op. Tijdens het rijden hoor je het soms even. En na een paar honderd meter is het helemaal voorbij. Het is dus maar kort.
Detail: als je 'm koud in D of R zet en je moet een tijdje wachten met de voet op de rem, dan is het geluid harder dan normaal. Als je meteen wegrijdt veel minder.
Ik dacht dat het m'n bak was (AW), maar die is net geflushed en schakelt verder voortreffelijk. De auto is nooit heel zwaar beladen geweest en heeft geen trekhaak.
Nu verdenk ik (na wat advies) het eindlager (glijlager) van de bak. Zou dit het zijn?
Joost
Gierende aandrijving bij koud wegrijden is gemaakt door V700 register
Hallo,
Sinds een tijdje giert er iets onder de auto als ik koud wegrijd.
Tot ongeveer 1500 toeren, dan houdt het op. Tijdens het rijden hoor je het soms even. En na een paar honderd meter is het helemaal voorbij. Het is dus maar kort.
Detail: als je 'm koud in D of R zet en je moet een tijdje wachten met de voet op de rem, dan is het geluid harder dan normaal. Als je meteen wegrijdt veel minder.
Ik dacht dat het m'n bak was (AW), maar die is net geflushed en schakelt verder voortreffelijk. De auto is nooit heel zwaar beladen geweest en heeft geen trekhaak.
Nu verdenk ik (na wat advies) het eindlager (glijlager) van de bak. Zou dit het zijn?
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2008 18:16 #1200071
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V-snaar
Zijn het niet de V-snaren.
Vervang ze en probleem is vaak opgelost.
(je kunt ook eerst even WD-40 op de snaren spuiten om te kijken of de gillende keukenmeid dan haar kwek houd)
Vervang ze en probleem is vaak opgelost.
(je kunt ook eerst even WD-40 op de snaren spuiten om te kijken of de gillende keukenmeid dan haar kwek houd)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2008 20:48 #1200081
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2008 01:05 #1200105
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Droog lager
Pijl het olie niveau in het cardan. (water in de olie?)
Een droog lopend "ruim" lager maakt een dergelijk geluid.
Als je even gereden hebt, is de olie die er nog in zit, rond geslingerd
Een droog lopend "ruim" lager maakt een dergelijk geluid.
Als je even gereden hebt, is de olie die er nog in zit, rond geslingerd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2008 09:12 #1200108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tussenlager
Joost,
Wellicht nog een idee: het tussenlager, dat je cardanas onder de auto in het midden ophangt aan de carosserie, gierde enige tijd geleden ook in mijn Estate. Is vernieuwd; nu geen problemen meer.
Groeten, Lieme Huib
Wellicht nog een idee: het tussenlager, dat je cardanas onder de auto in het midden ophangt aan de carosserie, gierde enige tijd geleden ook in mijn Estate. Is vernieuwd; nu geen problemen meer.
Groeten, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2008 19:37 #1200161
door V700 register
Overigens, bij mij hoor je het geluid (lager dan V-snaar die slipt) voornamelijk als ie warm is. Poelie is al gesuggereerd en klinkt aannemelijk maar is nog niet gevonden door de dealer.
Beantwoord door V700 register in topic cardan as
voor degene die kwijt zijn wat dit ookalweer was: <a href=" nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Universal_joint.gif " target="_blank">een cardan-asLHOsinga schreef : Joost,
Groeten, Lieme Huib
Overigens, bij mij hoor je het geluid (lager dan V-snaar die slipt) voornamelijk als ie warm is. Poelie is al gesuggereerd en klinkt aannemelijk maar is nog niet gevonden door de dealer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2008 09:14 #1200202
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brugtijd...
Dank voor de reacties.
Toch de secretaris maar even vragen of er nog brugtijd is bij de sleuteldag...
Joost
Toch de secretaris maar even vragen of er nog brugtijd is bij de sleuteldag...
Joost
Moderators: Jerry Stam