Airco (ECC) werkt heel even...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik lees vanalles over filter en drukschakelaar, moet ik aan zoiets denken?
Wie heeft een idee?
Groetjes uit Zuid-Limburg,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Is hij wel voldoende op druk, of is het kantje boord en moet hij bijgevuld?jgootzen schreef : Wie heeft een idee?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij grote inspaning stopte de airco ermee; bij navraag bleek dat dit mogelijk is. Omdat ik niet wist wanneer de airco voor het laatst gevuld was heb ik dit laten doen. Het systeem wordt leeg gehaald en opnieuw gevuld. Hierbij bleek dat er in het systeem toch een zeker percentage water is de vloeistof aanwezig was, maar nog niet voldoende om te vervangen....maar ja dat zou nu toch al gebeuren. Sinds de nieuwe vulling ook geen problemen meer gehad bij grote inspanning.....Johan Vlagsma schreef : Bij vullen bleek er maar weinig koudemiddel bij te passen
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Werkende compressor geen koude lucht:1 teveel water in koude middel waardoor leiding bevriest druk in lage druk gedeelte blijft hoog, pressostat schakelt niet uit.2 Niet of te laat werkende pressostat in het lage druk gedeelte,condens op verdamper bevriest, gaat geen of te weinig lucht door verdamper.
Niet werkende compressor. 1 Vullingsgraad goed, slecht werkende pressostat of 2 goed werkende pressostat en slechte vullingsgraad koudemiddel.
En dan heb je nog het hoge druk gedeelte, fout van de ECC, vervuilde tempsensor, slippende compressor koppeling, vacuumlek in het kachelgedeelte enz enz.
Maar afhankelijk wat de compressor doet zou ik vullingsgraad en pressostat laten controleren.
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-

hoor je de airco pomp af en toe aanslaag (tik en toerental correctie) dan zou het kunnen zijn dat je pomp niet inschakelt omdat het electro magneet om de aandrijf as van je airco pomp de as niet vast kan houden.

bij mij is dit opgelost door met een moker zachtjes tegen de poelie te tikken zodat de as wat dieper in de pomp/elctromagneet komt te zitten.

Gaat om milimeters maar werkt inmiddels al weer een jaar

remco
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heeft iemand dit al eens zelf gedaan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Zal vanavond een sin VADIS kijken, meen me te herinneren dat daar een uitgebreide omschrijving in staat.jgootzen schreef : ... het vervangen van de koppeling van de airco-compressor?
Heeft iemand dit al eens zelf gedaan?