Heb ik weer.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 19:32 #1065119 door V700 register
Heb ik weer..... is gemaakt door V700 register
Vandaag de auto naar de garage gebracht (960 3.0, 1996, 130.000 km), wat blijkt: stuurhuis vervangen en remschijven vervangen. Ik heb  het idee dat dit behoorlijk kostbaar gaat worden. Nu heb ik de auto vanaf september 2007, dus ik hoop toch wel op enige coulance van garage. Nu heb ik het idee dat deze reparaties (m.n. stuurhuis) komen doordat de auto weinig heeft gereden en met name de laatste 3 jaren nagenoeg niets. Ik heb de auto gekocht met 120.000 km in Duitsland (middels de garage). Kan dit kloppen, en zo ja? Kan ik nog meer verwachten als gevolg van het weinig rijden voordat ik eigenaar werd? Ik hoop van niet eerlijk gezegd......... (al vervangen: accu, stabilisatierubbers voor, thermostaat, auto rijdt nu 1 op 9 gemiddeld).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 19:56 #1199667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een tegenvaller.....
Hans, al in een korte tijd dergelijke onkosten. Mogelijk dat de garage wat toeschietelijk is. (zeker bij zo'n klant als jij....)
mogelijk dat het lange staan wat invloed heeft op de rubbers en accu. en mogelijk een combinatie van wat pech...
1 op 9 is heel netjes voor uw doen.
De investeringen zijn wel lonend voor in de toekomst (hoewel de 240 een stuk minder in onderhoud zal kosten)

Paul, ook lid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 20:05 #1199669 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leeftijd
Misschien is het ook gewoon de leeftijd die een rol speelt.
Stuurhuis (was dat geluid wat je me laatst liet horen zeker) 
Hoop voor je dat het hierbij blijft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 20:45 #1199679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend :(
Jammer dat je wat pech hebt. Maar natuurlijk is zo'n auto ook een soort project. Je had ook een nieuwe Kia Carens kunnen kopen. Het is de sport om hem na verloop van tijd helemaal picobello te krijgen. Uiteraard is het dan heel prettig als de kosten binnen de perken blijven. Wat je tot op heden vervangen hebt, accu, rubbers en thermostaat, is nog niet zo schokkend. Maar, zoals Paul al opmerkte, Adri zal best zuinig zijn op jou als klant, dus wie weet?
Wat zijn eigenlijk de symptomen van een defect stuurhuis?
Binnenkort weer een 'vergadering' in de loods? Ben benieuwd naar de brug en wat er allemaal binnen is gebracht. Trouwens, die chips liggen ook maar taai te worden!
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 21:20 #1199686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ???????

R. Korteweg schreef : Binnenkort weer een 'vergadering' in de loods? Ben benieuwd naar de brug en wat er allemaal binnen is gebracht. Trouwens, die chips liggen ook maar taai te worden!
Rob K.

oja ?????????????????

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 23:23 #1199711 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Pech.
Dat is inderdaad balen. Rubbers zijn nu eenmaal niet goed te houden, dit probleem hebben alle auto's die boven de 10 jaar komen. Ook ik had met de 760 bij de eerste keer tanken een benzinebad. Afblindrubber waar je een standkachel op kunt aansluiten was gescheurd. Ik laat nu ook gelijk maar het Y rubber van de dubbele tank vervangen. Binnenkort gaan ook alle kachel- en waterslangen eraf en worden door nieuwe vervangen incl. slangenklemmen. Deze procedure heb ik bij al mijn lage km. oldtimers gedaan uit zekerheid. Rubber is nu eenmaal slecht te conserveren. Dus daar heb ik Carlo ook maar niet op aangesproken.
Maar dat remschijven en stuurhuizen door lang staan naar de vaantjes gaan, dat lijkt me sterk. Nu zijn de remschijven voor van een 960 best kwetsbaar, vooral bij een automaat. Flink remmen, dan even lekker je voet een poosje op de rem houden en kromme remschijven zijn je deel. Bij stilstand ofwel automaat in N of de auto iedere keer een klein stukje naar voren laten rollen om de remblokken op die manier over de hele remschijf te laten gaan. Zo kan de schijf regelmatig zijn warmte kwijt. Mijn zoon had bij een vakantie naar Genève ook op die manier mijn voorste remschijven om zeep geholpen. Dus voor coulance kan dat best een strijdpunt worden.
Echter het stuurhuis is in mijn beleving geen strijdpunt. Dat moet toch al langere tijd niet in orde zijn geweest. Daar kan je ook geen verkeerd gebruik van maken en dat zou ik wel een punt vinden om coulance voor te krijgen van de garage. Maar als je vaste garage verstandig en klantvriendelijk is dan mag je toch verwachten dat ze zo'n trouwe en vaste klant in dit geval matsen. En zeker met een stuurhuis. Dat is echt een duur geval.
In het verleden heb ik ook best wel eens een pechauto gehad en ik moet zeggen dat mijn vaste dealer ( v.Hemert) dat altijd fantastisch heeft opgelost. Lekke stuurpomp na 75000 km en 2 jaar voor alleen de arbeidskosten vervangen ( pomp was voor hun rekening), idem voor een benzinepomp en na 1,5 jaar een kapotte accu gratis een andere gemonteerd. Ook een voortijdige koprevisie bij mijn toenmalige 945 lim. edition is toen bij een km.stand van 115000 voor 70% voor hun rekening geweest.
Dus ik vind dat je wel een punt hebt. Hopelijk denkt je garage er ook zo over. In ieder geval veel sterkte en ik ben benieuwd hoe ze e.e.a. oplossen voor je. Ik zal voor je duimen.

Groeten, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 17:38 #1199758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic visie

jsnijder schreef : Echter het stuurhuis is in mijn beleving geen strijdpunt. Dat moet toch al langere tijd niet in orde zijn geweest. Daar kan je ook geen verkeerd gebruik van maken en dat zou ik wel een punt vinden om coulance voor te krijgen van de garage.
Ik ben benieuwd hoe ze e.e.a. oplossen voor je. Ik zal voor je duimen.
Groeten, Jan.

Een ieder heeft zo zijn eigen aanpak
Zelf zou ik dan weer zeggen, het stuurhuis is aan de vroege kant, maar het kan zomaar ineens gebeurd zijn weet ik nu uit eigen ervaring.
Binnen twee weken van prima in orde(op het oog) naar kapot. natuurlijk met 18 jaar en 338.000 km's, maar toch..
Ik ben ook benieuwd wat ze gaan zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 18:29 #1199761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lullig

Hans L schreef : Vandaag de auto naar de garage gebracht (960 3.0, 1996, 130.000 km), wat blijkt: stuurhuis vervangen en remschijven vervangen. Ik heb het idee dat dit behoorlijk kostbaar gaat worden. Nu heb ik de auto vanaf september 2007, dus ik hoop toch wel op enige coulance van garage. Nu heb ik het idee dat deze reparaties (m.n. stuurhuis) komen doordat de auto weinig heeft gereden en met name de laatste 3 jaren nagenoeg niets. Ik heb de auto gekocht met 120.000 km in Duitsland (middels de garage). Kan dit kloppen, en zo ja? Kan ik nog meer verwachten als gevolg van het weinig rijden voordat ik eigenaar werd? Ik hoop van niet eerlijk gezegd......... (al vervangen: accu, stabilisatierubbers voor, thermostaat, auto rijdt nu 1 op 9 gemiddeld). Hans, lid 746 960 3.0 24V, 1996 (<a href=" www.mijnalbum.nl/Album=BAC7AIDG " target="_blank">foto's); 240 GLT 2.3, 1988 ( www.mijnalbum.nl/Album=6HRVVDIO " target="_blank">foto's), V70 D5, 2005

Remschijven had ik ook (2e keer in garantie), thermostaat ook, rubbers zitten er zeker aan te komen. Ik had de mijne met 97.000 op de klok gekocht. Accu bleek ook slecht toen het koud werd. Tot op heden zou ik dus enkel mijn vraagtekens houden bij het stuurhuis. Dat is niet iets dat 'ineens' niet goed meer is en ik kan dit niet onderbouwen maar laat iemand dat maar wel doen die zegt dat het komt van het stilstaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 21:00 #1200520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervangen
Remschijven en blokken voor zijn vervangen. Stuurhuis nog niet, is weer wat antilek in gegaan. Probleem is er nog wel. Afgesproken om het even aan te kijken, en als dit niet werkt verder te zoeken. Ze konden in de garage, waar ik kwa technisch kunnen toch een hoge pet van op heb, niet direct zeggen dat het probleem in het stuurhuis zit. Ik denk dat het wel daarop uit gaat komen. Nu zijn de meningen over de kosten nog wat verdeeld. Ik hoor bedragen van € 500 tot € 2.000. Zoals ik al zei: heb ik weer... wordt vervolgd. Iemand een idee wat zo iets zou mogen kosten? Is het goed zelf te doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 21:14 #1200529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic minder dan
ik heb minder dan 400 euri betaald voor het vervangen van een stuurhuis.
Dus het moet kunnen voor 500..
 Let wel, het stuurhuis was bij mij in een keer klaar.. zomaar binneneen paar 100 km
 voor de deur ligt een plasje atf nu weg te regenen.
En ik baal wel maar ik ben ook heeeel blij dat het niet ergens in DLD langs de snelweg tijdens mijn vakantie gebeurd is.. 
en hoewel ik geen 960 heb, heb ik wel een haynes ook nog waarin het beschreven staat.
het ziet er Do-able uit...
dus... zelluf doen met hulp op een sleuteldag wellicht ?

Moderators: Jerry Stam