Filterdroger..........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2008 23:30 #1065096 door V700 register
Filterdroger.......... is gemaakt door V700 register
Ha Volvofans,
Ik heb hetzelfde probleem als Volvo960_1993 een tijdje terug. Ik had mijn item in zijn draadje geplaatst maar daar volgt geen reactie, dus maar een nieuw item geplaatst. Ik wil graag een werkende airco voor de zomerperiode.
Airco werkt niet want compressor schakelt niet aan. Wanneer drukschakelaar op filterdroger doorverbonden wordt schakelt de compressor wel in. Het systeem is minder dan een jaar geleden gevuld. Blijft naar mijn idee een defecte drukschakelaar of een defecte filterdroger (voor zover deze defect kan gaan, maar wel verzadigd kan raken) over. Ik lees ook in verschillende airco-informatie dat de filterdroger 1 x per twee jaar ook vervangen moet worden.
Hoe test ik de drukschakelaar en schaf ik deze bij de Volvo-dealer aan of bij een toeleveringsbedrijf. Idem voor de filterdroger, met andere woorden, waar kun je het voordeligst terecht voor dezelfde spullen?
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2008 14:24 #1199566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bosch ?
drukschakelaar kan misschien bij bosch getest worden ? ze hebben ook airco service, dus zon droger zal bij hen ook wel lukken. of ze de goedkoopste zijn durf ik niet te zeggen, maar vast niet duurder dan volvo origineel. je bent dan ook bij één adres, das wel weer makkelijk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 06:38 #1199597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic origineel Volvo
Ik heb een nieuwe drukschakelaar bij de volvo dealer gekocht,ik meen dat deze iets van 43,- euro was. De oude heb ik getest met een multimeter,en met een klein (horloge)schroevendraaiertje de schakelaar in te drukken. Waarschijnlijk zat het binnenin niet goed,na een aantal keer de schakelaar ingedrukt te hebben,deed deze het weer eventjes.
Het vullen doe ik altijd bij een Bosch service garage,en is niet duur.Ik heb nog geen droger vervangen,maar duur zijn deze niet,ongeveer een euro of 30,-
Maar goed,ik heb sinds de nieuwe schakelaar geen enkel probleem meer gehad.
groet Mischa

Moderators: Jerry Stam