Oeps! Verkeerde veerpoot - Onderdeelnummer gevonden!
- J.S. Duursma
- Verbannen
-
Wie kan me vertellen van welke auto's ik de veerpoten wel kan gebruiken?
Alvast dank,
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Was anders van lengte (te lang of te kort, weet ik niet meer)
Ik heb toen allebei de poten vervangen voor een later model.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Kijk maar op foto's van een 940 en dan naar je eigen koepel.
Je moet dus naar de zelfde 6 cilinder poten zoeken.
De veren zijn ook anders vwb karakter en sterkte.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Overigens, probeer eens een PB naar Albert (vilvi745turbo), misschien heeft hij de veerpoten van de 1986 760 sloper nog liggen die hij van Jan Huijsmans heeft overgenomen.
Ik zou overigens ofwel beide kanten overzetten van een donor, ofwel nieuwe veren plaatsen aan beide kanten (of indien mogelijk je huidige veer overzetten). Op die manier ben je zeker, dat je veren links en rechts niet verschillen in sterkte, wat erg belangrijk is voor de wegligging.
- J.S. Duursma
- Verbannen
-
Bedankt allen...
Jan
- J.S. Duursma
- Verbannen
-
Ben er nog steeds niet uit met m'n poot... Nu heb ik wel een veerpoot van een 740-er uit een geschikt bouwjaar gevonden (1988), maar daarvan is de as-diameter van de naaf anders, namelijk 22mm in plaats van de 16mm bij de kromme poot die er nu onder zit. De aanbieder heeft wel een poot liggen met een asmaat van 16 mm, maar die is weer voor een ABS-versie, en dat zit weer niet op mijn US '85-er.Jan Duursma schreef : Heb vandaag geprobeerd mijn garage een veerpoot van een 740 (1991?) onder mijn 760 (1985) te laten zetten. Dat ging dus niet....
Wie kan me vertellen van welke auto's ik de veerpoten wel kan gebruiken?
Alvast dank,
Jan
De enige oplossing die ik nu kan verzinnen is (zoals hier al gesuggereerd) om 2 poten met een grotere naafmaat te nemen, maar dat kost me dan het dubbele, en ook weet ik niet of ik dan met andere problemen kom te zitten?
Wie denkt er nog even met me mee?
Jan Duursma
- André Struis
- Nieuw lid
-
Niet aan een kant ABS poot, andere kant niet.
Het beste aan beide kanten dezelfde, liefst van dezelfde auto.......
Indien mogelijk van een recente auto. Het klopt nu toch al niet meer.
Recente naven, klauwen en blokken, hier kan je later nog wel eens plezier van hebben.
ABS hoef je niet aan te sluiten.
- J.S. Duursma
- Verbannen
-
Ik ben dus op zoek naar een poot van een vroeg type 760 (tot '87) of 740 (tot '89), zonder ABS, met asmaat 16mm en met een dubbele remslang.
Hoorde trouwens vandaag ook dat de auto volgende week naar het schadebedrijf gaat. Op een trailer natuurlijk, want het linker voorwiel is niet meer echt goed uitgelijnd op het moment, om het voorzichtig uit te drukken...
Het herstel van de onderkant incl. wielophanging volgt dan na het uitdeuk-, las- en spuitwerk.
Groeten!
Jan