steeds 1 lekkende NIVOMAT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het valt mij op dat bij de aanschaf van menig automobiel er wordt gerept van lekkende NIVOMATS; maar in (bijna) ieder verhaaltje blijkt het er maar 1 te zijn. Ook mijn eigen schoonheid schafte ik aan met 1 lekkende NIVOMAT.
Is dit een standaard kwaal? Ik bedoel dus dat het er steeds maar eentje is ? Of zijn er ook auto's waaronder er twee lekkende dempers zitten / zaten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en als we dan toch bezig zijn: is dit dan ook vaak de linker (bestuurderskant)??voltomvo schreef : geachte clubleden,
Het valt mij op dat bij de aanschaf van menig automobiel er wordt gerept van lekkende NIVOMATS; maar in (bijna) ieder verhaaltje blijkt het er maar 1 te zijn. Ook mijn eigen schoonheid schafte ik aan met 1 lekkende NIVOMAT.
Is dit een standaard kwaal? Ik bedoel dus dat het er steeds maar eentje is ? Of zijn er ook auto's waaronder er twee lekkende dempers zitten / zaten? Zij is: BLACK PEARL / 1996 / 960 <a href="/taxonomy/term/1572"><acronym>estate</acronym></a> / <a href="/glossary/term/1456"><acronym>oxford</acronym></a> / 3.0 automaat. Ik ben: Tom Kuipers / 1961 / lidnummer: 442
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was bij mij wel het geval.mbroeren schreef : en als we dan toch bezig zijn: is dit dan ook vaak de linker (bestuurderskant)??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de mijne dus wel.mbroeren schreef : en als we dan toch bezig zijn: is dit dan ook vaak de linker (bestuurderskant)??
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
... gelukkig! Ook de andere kant gaat wel eens stuk!Johan Vlagsma schreef : bij mij was het rechts.
Ja, mee eens, maar het frappeert mij dat er (schijnbaar) nooit ergens twee kapotte dempers onderuit schijnen te komen; ik kan me zo voorstellen dat als je een auto koopt met enig achterstallig onderhoud, er wel eens minder preventief aan gewerkt is, en er dus ook twee kapotte NM's onder zouden kunen zitten.Johan Vlagsma schreef : Is het niet zo dat je gaat vervangen als er iets kapot gaat en dat mensen geneigd zijn dan maar beide kanten te vervangen, preventief zeg maar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Een hele tijd geleden heb ik ook mijn nivomats (laten) vervangen. Omdat ze onder last niet meer omhoog kwamen. Ik meende dat ie te hard schommelde. Dat schijnen ze meer te doen dan gewone schokdempers. Maar de auto rijdt beter sinds ze vervangen zijn. De hoezen waren kapot. En hij stond ook nog mooi recht in onbelaste toestand. Maar dat heb ik al eerder beschreven.
Dat ze niet tegelijk kapotgaan is niet meer dan normaal. Je lampjes gaan toch ook niet per setje kapot? En dat ze links misschien iets vaker kapot gaan dan recht lijkt me ook niet zo gek. Daar zit zowel de bestuurder als de benzinetank.
Groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Nivomats zitten meestal al zo'n 15 jaar onder een auto, en een paar ton aan kilometers, dan kan je er wel van uitgaan dat ze beide aan vervanging toe zijn als er eentje lek blijkt.