LM velgen passen niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alvast bedankt voor de reactie,
4dakar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welke wielen heb je ?
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/taxonomy/term/67
(overigens op je site, het is handgeschakelD en niet met een T.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
daarna 15''
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een velg spelen 4 dingen een rol, in volgorde van belangrijkheid..Michael Oud schreef : Bij mijn weten zijn wielnaaf en velgmaat andere dingen
Steek (dus hoeveel gaten er in de velg zitten, met welke tussenafstand, meestal 5x108, 5steek108 genoemd)Naafdiameter, die voor onze auto's bijna altijd 65,1mm is.ET dus de EinpressTiefe, ofwel, hoe ver de velg naar binnen staat, ten opzichte van hart van de naafDe diameter van de velg, 14/15/16 of 17 inch
Hoewel in een bepaalde volgorde weergegeven, mag het duidelijk zijn dat een velg die aan drie dingen voldoet, maar een naafdiameter heeft van 60, gewoonweg niet past. Alle vier moeten kloppen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoop dat je bedoeld dat je dan de juiste maat terugzet?Dat dingetje zit er niet voor niets.Pierre van Aert schreef : .....( paspennetje verwijderen ).
- V700 register
- Nieuw lid
-
steekcirkel van onze volvo's is 5x108. naafdiameter is nooit veranderd d8 ik, ik heb 240. 740, 760, 940 wielen al vaak uitgewisseld en dat is altijd goed gegaan qua passing. zelfs 850 wielen met spacers (geen adapters).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met als kleine toevoeging dat je dan wel 850 velgen moet hebben, van na 1993, want van voor die tijd hebben ze maar 4 gaten, in plaats van 5.JW schreef : zelfs 850 wielen met spacers (geen adapters).