Ruitensproeiers afstellen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Met de andere motorkap, zitten er nu ook andere ruitensproeiers op de auto. Ze doen het goed en snel (met dank aan de terugslagklep). Maar ze spuiten te laag. Hoe moet ik volgens Volvo de sproeiers afstellen?
Groetjes
Mathy (die zich ook nog afvraagd, waar precies de terugslagklep van de koplampwissers te vinden is)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij JJager spoot als gevolg van een lekke t-splitsing, onder de rechter koplamp de ruitensproeiervloeistof naar buiten.Mathy schreef : Mathy (die zich ook nog afvraagd, waar precies de terugslagklep van de koplampwissers te vinden is)
Met wat gepruts, heb ik hem toen samen met hem vervangen.Ergo: Hij zit dus (bij een 940 LPT) onder de bak van de rechterkoplamp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
even in het gaatje prikken en dan kun je het gaatje precies zetten waar je hem wil hebben.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
In het owners manual van de auto (hoe heet dat ook al weer in het Nederlands) staat een plaatje van de voorruit met daarop hoe Volvo de 'spuitplaatsen' bedacht heeft.Jeroen schreef : even in het gaatje prikken en dan kun je het gaatje precies zetten waar je hem wil hebben.
Het draadje van een staalborstel is prima om de gaatjes door te prikken als ze verstopt raken, maar om het spuitmondje te buigen gebruik ik zelf liever een punttangetje o.i.d., het is heel zacht metaal (bij mij).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt ook een speciale "naald" te koop bij het pompstation of de automaterialenhandel voor het open maken van een verstopte sproeier en het richten van de sproeier op de voorruit.Eric Bakker schreef :
In het owners manual van de auto (hoe heet dat ook al weer in het Nederlands) staat een plaatje van de voorruit met daarop hoe Volvo de 'spuitplaatsen' bedacht heeft.Jeroen schreef : even in het gaatje prikken en dan kun je het gaatje precies zetten waar je hem wil hebben.
Het draadje van een staalborstel is prima om de gaatjes door te prikken als ze verstopt raken, maar om het spuitmondje te buigen gebruik ik zelf liever een punttangetje o.i.d., het is heel zacht metaal (bij mij).
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-