Nieuwe tweedehands volvo kopen, een 740, 760 of??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2008 20:12 #1064513 door V700 register
Hallo
Eerst een 340 naar een 164, en nu al jaren rijdt een 244gl. Nu wil ik naar een wat nieuwer model, waar ik wel mee in duitsland overal kan komen. En straks gelden deze regels ook in nederland. Ik dacht zelf een 740 of 760 op benzine vanaf 1995, om daarna een gas G3 in te bouwen. Dan voldoe ik aan milieu-eisen die nu gesteld worden in europa. Heeft iemand sugestie of advies in het maken van een keuzen?
 mvrg Ramón

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2008 20:32 #1195980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets anders
de 740/760 zijn niet tot zover in de jaren negentig gemaakt, ik denk tot '91 oid.
als je dus een jongere auto wil, wordt het een 940/960. met de zoekfunctie kun je vast meer informatie vinden over de keuze hiertussen. er zijn meer mensen met vragen daarover. kort gezegd: 940 is wat meer een "werkpaard" met wat simpelere techniek. rijdt toch lekkerder dan de meeste andere autos (naar mijn mening) 960 is wat meer verfijnd, techniek is ook wat gecompliceerder.schijnt nog lekkerder te rijden. 
als je een 940 op G3 wilt krijgen, moet je een LPT (940 i.c.) nemen, daar moet dan vialle LPI in ingebouwd. worden. LPT + LPi is de enige combinatie waarmee een 940 de G3 vemelding kan krijgen. hoe het met een 960 en G3 zit weet ik niet zo goed, let wel op dat je een geschikt systeem neemt. volgens mij moet je een lpginjectiesysteem kiezen (dampgas dan wel LPi). met een niet geschikt systeem loop je kans op backfires, met in het ergste geval een uitgebrande motorruimte. helaas is dit één van onze leden kort geleden overkomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam