Vadis-info gezocht!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben na 20 jr. Frans overgestapt naar Zweeds en heb een 945 aangeschaft.
In 1997 nieuw geleverd, leer, airco, cruise control; the works.
Hij is wel nogal derdehands en derhalve ontbreekt de historie. Die probeer ik nu in te vullen.
Het VIN-nummer heb ik gecheckt (modeljaar 96, handbak, 230FK motor).
Nou lees ik dat in Vadis middels het chassisnummer ook de origenele specs vindbaar zijn.
Vindt iemand het leuk om even mijn doopceel te lichten?
YV1 945 811 T 1 173374
Als ik het goed heb begrepen, zijn die laatste 6 cijfers het chassisnummer waar het om draait.
Roep ook maar als je ooit de RX-VD-25 hebt gezien of tegen zijn bandjes hebt geschopt.
Groeten,

Philip Bueters

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het ingeklopt in VADIS en het is inderdaad een B230FK uit 1996, met een M90 handbak, dat is alles wat er uit komt.Ja, over de auto zelf is er nog een hele berg info, maar ik geef je liever een CD zodat je dat zelf kan nakijken, dan dat ik het hier inklop, als je begrijpt wat ik bedoel....
Voor de historie, heb ik ooit de garage gebeld die op de kentekenplaathouder stond, ik kreeg een keurige fax thuis (zonder eigenaar-informatie uiteraard) met het hele verhaal erop. Een poging waard.
Ohja, toch nog iets van motorinformatie:
Motorcode 81Landen: Zweden, Noorwegen, Finland, Groot-Brittannië, Zwitserland, Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, Israël, Hong Kong, Korea, Taiwan, Australië, Japan, Thailand, Maleisië.-Met handgeschakelde versnellingsbak M90 (3,31:1 overbrengingsverhouding voor 4-deurs en 3,54 overbrengingsverhouding voor 5-deurs) en automatische transmissie AW71 met overbrugging (3,73:1 overbrengingsverhouding).-Een vermogen van 99 kW bij 4.800 omw/min. en een koppel van 230 Nm bij 2,280 omw/min.-Emissiecode 25, verwarmde Lambdasonde en katalysator, vacuüm geregeld benzinedamp-afzuigsysteem, elektronische uitlaatgasrecirculatie.-Brandstofinspuitingssysteem LH 2.4 en ontstekingssysteem EZK-S.-Loodvrije brandstof, met een octaangehalte van 95.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kentekenplaat houder checken doe ik altijd, leverde op dat de wagen bij Snijders in Oldenzaal is binnengkomen met 110 k, en daar een nieuwe d-riem en turbo heeft gehad.
Snijders kon niet aangeven waar de auto eerder vandaan kwam.
Ik ga nu de servicegerichtheid van Volvo NL maar eens testen.
Misschien weet jij waar een ontvanger zit van de eventuele afstandsbediening van de cv?

- V700 register
- Nieuw lid
-
robertm heeft van de week een overzicht gepost met codes, welke aangeven wat er in de auto zit, welk interieur en dat soort dingen.Ik heb een plaatje van mij eigen identificatie-plaatje, maar zou je die van jou een sop de foto kunnen zetten?
Je mag hem me ook mailen, maar ik zou hem dan graag even vergelijken met de mijne en daarbij is het handig om te weten wat waar voor staat.
Ik heb ooit een hele summiere poging gedaan, maar deze is duidelijk voor verbetering vatbaar. ( members.home.nl/volvoforlife/overig/plates.htm )
Je kunt wel in VADIS vinden welk type uitrustingsniveau leverbaar was, maar aangezien dit niet is opgenomen in de VIN-code, maar in een van de andere cijferreeksen op het plaatje (die je niet in VADIS kunt ingeven) zul je dit met de hand moeten ontcijferen.
<a href="/files/Plate-codes.pdf" target="_blank">Op deze pagina </a>zie je het hele verhaal uitgelegd.Codes H tot en met L geven aan wat voor interieur er in zou moeten zitten, dit kun je dan vergelijken met wat er nu feitelijk in zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hierbij mijn oplossing.
Ontcijfering plaatje Volvo RX VD 25 Rechtsbovenaan: 20 20 = markt is Belgium (????)6911 6 (model 900) 9 (leer) 1 (bestemd alleen voor de 850?) 1 (zwart)429-12 429 (pearl black) 1 (BASF) 2 (waterbasis) AA4NC14 ‘chassis code’: AA (voorveren 1329823, schokdempers voor 6819260, remschijf 3516567, remblok 3516565 en 3516566) 4 (anti rollbar 6819683) N (schokbrekers achter 3530697 óf 9140553: interessant: vanaf ‘9320’ is dat een datum of een chassisnummer?) C (achterveren 6819404) 1 (anti-rollbar achter doorsnede 16 mm) 4 (achter bumpstop 1330853)25 ‘emissiecode’: (electronische EGR, drieweg kat, evap vac, heated oxygen sensor, OBD) Links: De VIN hadden we al uitgeplozen. Maar wat moet ik met die riedel erboven: 94-4462?94 is vehicle type (940) maar volgens jouw pdf-je zou de letter van het bouwjaar moeten volgen. Bij mij komen dus 4 cijfers. Conclusie: het is een orginele zwarte met zwart leer en fraaie lak met een paarsige gloed! Gezien marktcode 20, MY (1996) en afleverdatum (7-1997) is het misschien een wagen die nieuw via Belgie is geimporteerd? Beetje geschoven met fabrieksvoorraad? Het ding is in elk geval in Goteborg geassembleerd. Als jij in een volgende posting mijn foto van het plaatje erin weet te knoeien, be my guest.  
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een 940 met vrijwel dezelfde vincode en overige codes. Die "riedel erboven" staat volgens het door Baseman genoemde pfd filetje voor de type goedkeuring. Er is kennelijk vanaf '95 een andere codering van het identificatieplaatje gekomen. De auto van Baseman is van '91 en heeft de oude codering.kliko schreef : Maar wat moet ik met die riedel erboven: 94-4462?94 is vehicle type (940) maar volgens jouw pdf-je zou de letter van het bouwjaar moeten volgen. Bij mij komen dus 4 cijfers.
De laatste 4 in AA4NC14 staat volgens dezelfde pdf vanaf bouwjaar '95 voor "auxiliary spring" en dat is volgens mij een bladveer. (resultaat van even googleën)
Trouwens, ook ik vind het wel een spannend kleurtje... vooral in de zon en van verschillende kanten bekeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-