schakelen automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn automaat werkt prima, maar blijf vaak langer dan ik wens in de 3e versnelling rijden. Of schakeld snel terug in naar de 3e versnelling.
Is dit in te stellen met de kabeltjes die bij de gasrol lopen?
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gebeurt dit sinds kort? Heb je onderhoud gedaan? Storingen in de automaat?
Als je Vadis tot je beschikking hebt, kun je een en ander opzoeken qua afstelling en werking.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is meer dat ik zelf af en toe denk van... waarom schakelt hij nu al terug, waar ik zelf denk de auto is sterk genoeg om in z'n 4e versnelling te rijden. Bijvoorbeeld bij ons op de rondweg met een vaartje van 70km per uur dan zou je graag willen dat hij dat in de 4e vernelling doet en niet constant in z'n 3e.
Dus mijn vraag is kun je instellen dat dat auto later terugschakeld naar de 3e versnelling?
Hopelijk is dit voldoende info.
groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd zelf pas sinds kort met mijn eigen automaat, maar ik heb het idee dat je de boel een beetje kunt bedonderen: geef gas tot aan iets boven de gewenste snleheid, laat vervolgens voorzichtig het pedaal iets terugkomen, de automaat schakelt 1 trap op! Weet alleen niet met zekerheid te zeggen of dit altijd opgaat, daarvoor heb ik haar nog te kort.Kompagne schreef : Het is meer dat ik zelf af en toe denk van... waarom schakelt hij nu al terug, waar ik zelf denk de auto is sterk genoeg om in z'n 4e versnelling te rijden. Bijvoorbeeld bij ons op de rondweg met een vaartje van 70km per uur dan zou je graag willen dat hij dat in de 4e vernelling doet en niet constant in z'n 3e.
Fijne pasen!
Tom
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik rijdt al 25 jaar automaten, en dit gaat inderdaad altijd op.voltomvo schreef : geef gas tot aan iets boven de gewenste snleheid, laat vervolgens voorzichtig het pedaal iets terugkomen, de automaat schakelt 1 trap op! Weet alleen niet met zekerheid te zeggen of dit altijd opgaat, daarvoor heb ik haar nog te kort.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een keertje olie verversen, de boel schoonmaken kan ook wonderen doen.