Lijmpistool. Maar welke?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2008 18:31 #1064398 door Mathy van Nisselroy
Lijmpistool. Maar welke? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti Onlangs was ik in de bouwmarkt (OK, het waren er drie) om een lijmpistool te kopen.  Behalve de heel goedkope en kleine apparaatjes, heb ik drie merken gevonden.  Meister o.i.d (doet een beetje Aldi/Lidl-gereedschapachtig aan), Steinel en Dremel.  Maar ja, wat is wijsheid?  Lijmt een pistool van 10 of 20 euro net zo goed als een van 50 a 60 euro?  Wat kan een duurder apparaat beter of meer dan een goedkoop?   Van Steinel was o.a. een opzetstukje verkrijgbaar, waarmee je kunststof kunt lassen.  Maar kan dat met een lijmpistool (of hoort dat onderdeel eigenlijk niet in hetzelfde rek te hangen)?  En zo ja, met de dure of ook met de goedkope?  En is de kunststof in een Volvo interieur te lassen (ik wil iets aanpassen, dus niet ter reparatie)? Wie heeft er ervaring met dit soort dingen? Groetjes Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2008 19:43 #1195156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dubbelpost
Vorige keer heb ik h'm ook gelezen en toen wist ik geen zinnig antwoord.
Nu nog steeds niet.
Kwestie van ervaring en wellicht gewoon proberen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2008 19:48 #1195159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy,
Ik heb er destijds 1 gekocht voor 15 Euro meen ik. Een 25Watt apparaat. Hij doet het prima. Let beter op de prijzen bij de aankoop van de lijmstaven :-) Dit verschilt enorm veel.
Robert 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 20:52 #1195266 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geen reacties gezien!
Hallo Mark, Volvisti

MSuidgeest schreef : Vorige keer heb ik h'm ook gelezen en toen wist ik geen zinnig antwoord.

Om de een of andere reden, kon er geen antwoord (meer) op het eerste draadje worden gegeven.  Als dat gebeurt, dan verdwijnen ook alle al gegeven reacties (uit het zicht).  Ik heb dus helemaal geen reacties gezien op dat eerste draadje.
Wie dus toen een antwoord heeft gegeven, wil ik vragen dat antwoord nog eens te herhalen.
Groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 22:12 #1195285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een tip:
Mathy, als ik even nadenk dan kan ik bedenken dat het pistool niet zo belangrijk is. De nadruk moet liggen op de vulling in het pistool en wat je ermee gaat lijmen.
Ik veronderstel dat de "bouwmarkt" je kan helpen met een keuze maken van de lijmsoort. Of anders is een bezoekje aan de professionele bouwmarkt een optie.
Stiho, Jongeneel, dat soort bedrijven. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 22:47 #1195290 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Betrouwbaarheid en extra opties
Hallo Mark
Maar het zou natuurlijk best kunnen, dat het ene merk beter is dan het andere.  Of dat je met een duur apparaat meer kunt dan met een goedkoop.  Kunststof lassen bijvoorbeeld.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2008 12:07 #1195468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijmpatronen
Hey,
weet iemand of er ook gekleurde patronen te verkrijgen zijn voor de lijmpistolen?
Ik las op een amerikaanse site dat iemand zijn bumber had gerepareerd met een gekleurde patroon. Er zat een fikse snee in het plastic, dit heeft hij gedicht met de lijm. Daarna glad gesneden en je zag er niets meer van. [isdit wat Dr.Vynil ook doet?]
Ik kom alleen maar heldere patronen tegen.
Groet, Ben lid 901

Moderators: Jerry Stam