Radio CR906 gaat geregeld op code

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 07:56 #1064288 door V700 register
Radio CR906 gaat geregeld op code is gemaakt door V700 register
Heb sinds 2 weken het verschijnsel dat de CR906 op code valt en de code dient vervolgens opnieuw ingevoerd te worden. De accu is niet los geweest! Er is geen peil op te trekken wanneer eea gebeurt. Heb spanning op contactgeschakelde draad en constante +.
Zit er ergens een batterij in de radio die de code vasthoudt? Is het hele codeverhaal te omzeilen, zodat er geen code ingevoerd hoeft te worden.
Dank voor reakties,
Richard 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 08:01 #1194187 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.

swedish240 schreef : Zit er ergens een batterij in de radio die de code vasthoudt? Is het hele codeverhaal te omzeilen, zodat er geen code ingevoerd hoeft te worden.

Nee en nee.
Er zit geen batterij in (prik eraf, is code invoeren) en nee, de code kan er niet af.
Los contact zou ik als eerste verdenken, zekeringetje bijna stuk, die dus als ie afkoelt net geen contact mee maakt.......ik roep maar iets......Zet hem eens op contact en rommel met de connectors achterop de radio, wie weet zit daar iets niet goed.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 10:17 #1194417 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Twee
Ik denk aan twee mogelijke oorzaken: ofwel er is iets met je boordspanning, dat die soms even wegvalt. Als dat gebeurt, springt de radio op code. Controleren van je hoofd-massakabels (die trillen soms los) en van je laadstroom en accu.
Het tweede dat zou kunnen zijn, is een kortsluiting in de draden achter je radio, waardoor de radio denkt dat de spanning wegvalt. Zoals Bas zegt, meten en rommelen met de draden.
Als je hierbij niets vindt, dan begint de radio zelf verdacht te worden: ik heb er wel eentje waar je tijdelijk mee kunt rijden om de radio uit te sluiten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 20:31 #1194607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spanning valt weg
Dank voor jullie antwoorden.
Heb de radio eruit gehad, alle aansluitingen zover ik kan zien ok! Er zit wel een Parrot carkit tussen, vraag me steeds meer af of die niet de oorzaak van alle problemen is.
Ga eerst nog eens een andere radio proberen, hou jullie op de hoogte...
Richard 

Moderators: Jerry Stam