iemand met kennis van zaken gezocht :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2008 10:57 #1064277 door V700 register
iemand met kennis van zaken gezocht :) is gemaakt door V700 register
He hallo,
 Ik ben de happy owner van een 940 gle uit 1991. Origineel zat er in deze auto een 16 klepper motor. Echter toen ik hem kocht was deze reeds vervangen door een standaard motor. Deze heb ik nu bijna 2 jaar

Volgende is er aan de hand.
 Ik kan niet harder dan 155 km per uur dan gaat ie gewoon niet harder. Verder trekt de auto niet echt goed door en is het verbruik op de snelweg 1:7. Kortom ik denk dat er iets niet goed zit.
 Ik zoek nu eigenlijk iemand die mee kan helpen om het eventuele probleem of de problemen te vinden en te verhelpen. Mijn vertrouwen in garages is helaas niet zo hoog.
Mocht je je geroepen voelen dan hoor ik het graag. Over een vergoeding komen we wel uit denk ik. 
Ik zelf woon in Eindhoven
jeroen 
ff mailen bv jeroenenmarleen@chello.nl 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2008 11:19 #1194133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Standaard?
Kun je standaard motor, nader specificeren?Bedoel je daarmee een 8-klepper? Welke dan?
Je rijdt al 2 jaar met een auto die niet boven de 155 uit komt?Zit er gas ingebouwd?
Wat heb je zelf al ondernomen om het issue te tackelen?
(iets zegt me dat ik dit al eens eerder voorbij heb zien komen.......) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2008 11:25 #1194134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motornummer a.u.b.
Motornummer a.u.b. ?
 Topsnelheid 155, maar met welk toerental ?

Misschien hebben ze er wel een B200F uit een 240 ingelegd, dan zal hij echt niet sneller gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2008 12:47 #1194141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor
Klopt zo lang ik de auto heb, nu 2 jaar terug, rijdt hij bij mijn weten niet harder dan 155 km/uur.
Motor code moet ik zoeken ik heb namelijk geen idee.
wat heb ik er aan gedaan:
regulier onderhoud, maar nadat ik de LMM heb laten vervangen is het verbuik ook omhoog gegaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 16:28 #1194354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230F
De motor is een B230F althans dat staat op het stickertje... Is het ook op een ander manier te controleren? Voor de duidelijkheid, de originele motor zit er niet meer in.
jeroen 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2008 17:12 #1194359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je kan niet even 'zomaar'
je kan niet even 'zomaar' een blok wisselen en verwachten dat dat wel zal werken. Alle randdelen moeten wel bij die wisselmotor passen.
een 8kleps 2,3L motor heeft een ander brandstof-ECU en een andere ontstekings ECU en andere (mais-gele) injectoren nodig. Mogelijk dat ook een andere LMM nodig is maar dat weet ik even niet. De ontsteking zal de grootste factor zijn, de vervroegingscurve voor een 16V blok met dakvormige verbrandingskamers is heel anders als voor een 8v blok met niervormige verbrandingskamers.
mocht dat allemaal ook overgezet zijn bij de motorwissel (controleren!) dan kan er toch nog iets fout/kapot zijn: kapotte tempsensor, kapotte thermostaat, kapotte brandstofdrukregelaar. Kapotte lambdasensor. Dat soort zaken, maar dan zou de ECU dat ook als een errorcode moeten opslaan. En een foutmelding moeten geven op het dashboard.
aanlopende remmen doen het verbruik ook geen goed... (voel na een rit eens aan de velgen, is er een wiel dat echt flink veel warmer is als de andere? zo ja, aanlopende rem!
Een distributieriem die 1 tand versprongen is zorgt er ook voor dat de motor flink minder vermogen en een hoger verbruik geeft. 
Een verstopte/gesmolten katalysator is ook erg slecht voor het vermogen (het is alsof je de motor wurgt) en verhoogt ook het verbruik.   
Verder hebben 16V auto's over het algemeen een kortere overbrenging in de achteras zitten waardoor de auto bij alle snelheden meer toeren zal maken als een 8-klepper. Leuk voor de acceleratie maar slecht voor het verbruik.
Je kan op het rode onderblok aan de zijkant onder de uitlaat B230 ingegoten zien staan. Daaraan weet je zeker dat het een 2,3L is. Aan het gietnummer van de cilinderkop kan je afleiden wat voor type blok het is (1000530 = B230F, 1000531 = B230FB)
155km/h, en dat bij 1:7, daar klopt echt geen zak van, ter vergelijking: mijn oude 940GL B230FB met meer dan 3 ton op de teller verbruikte gemiddeld 1:8,5 en liep 190 teller-KM/h's OP LPG! Op benzine moet een B230F/FB echt vrij eenvoudig 1:9,5-10 kunnen halen m.a.w. er iets echt helemaal niet goed aan die auto.

Moderators: Jerry Stam