Wat voor remmen heb ik onder mn auto

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2008 09:59 #1064276 door Leon Doensen
Wat voor remmen heb ik onder mn auto is gemaakt door Leon Doensen
Hallo heren,
ik zoek me helemaal suf naar wat voor type remmen ik onder mn auto heb. Girling, Ate, etc?
Op het identificatieplaatje onder de kap staat op het rechter gedeelte en dan de 2e regel:
16120  Het gaat dan vooral om de zes die aangeeft wat er onder zit. Ik vond <a href=" www.vlvworld.com/indexframe.html?VIN.html ">hier de betekenis van 'alle' codes maar de uitleg vwb de remmen gaat maar van 2 t/m 5 dus het cijfer 6 is niet bekend of zo??  De uitleg die ik vond was wel van de USA en wellicht verschilt dat met een Europese verklaring. 
Wie kan mij helpen aan een verklaring van de code(s) en dan speciaal de remmen
PS Het VIN = YV1964936S1064007  (volgens de VIN vertaler op deze site zou ik er een AW 71 onder moeten hebben wat in werkelijkheid een AW 30-43 is(maar dit terzijde, het gaat mij om de remmen)
BvD 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2008 19:03 #1194161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leon,
Het volgende heb ik gevonden:
2-e regel van boven rechts, 6-e cijfer:
2: Girling voor, ATE achter
3: DBA voor, ATE achter
4: Girling voor en achter
5: DBA voor, Girling achter
6: Girling voor, Lucas achter (960).
Groetjes,
Robert

• Hedwig Lambrechts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2008 20:55 #1194166 door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic Versnellingsbak.

ldoensen schreef : PS Het VIN = YV1964936S1064007  (volgens de VIN vertaler op deze site zou ik er een AW 71 onder moeten hebben wat in werkelijkheid een AW 30-43 is(maar dit terzijde, het gaat mij om de remmen)

Ja Leon, zonder ^ , dat probleem keert steeds weer met die VIN-decoders.De code is voor meerdere versnellingsbakken gebruikt en als je wilt weten waar deze code dan voorstaat moet je soms het modeljaar of soms het motor type of soms het model mee laten spelen.Zo kom je wel bij de juiste versnellingsbak maar het blijkt dus een probleem te zijn voor deze decoders om rekening te houden met deze bijkomende factoren.
<u>6 </u>staat dus niet alleen voor de AW30-43 maar ook voor:- AW30-40- AW70L (vanaf mj 1988)- AW71L (vanaf mj 1988)- AW72L (vanaf mj 1988)
En de bevinding van Robert komt overeen met mijn bevinding.
Groeten.Hedwig

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2008 21:53 #1194179 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Yesss :-)
&#160;
Robert, yess dat was de info waar ik naar zocht, thanx!  Ik ben naar andere achterschijven(+bloken) aan het zoeken (iets 'zwaarders' dan normaal zal ik maar zeggen) Maar ik kon nergens vinden wat er nou precies voor type onder zat.
@Hedwig, jij ook bedankt! Ik had ondertussen ergens zien staan dat die code voor meerdere types stond.

Moderators: Jerry Stam