moeilijk in zijn eerste versnelling volvo 940
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds een week een volvo 940 van 1994.
Mijn valt van het begin af aan op , dat de wagen moeilijk in zijn eerste versnelling gaat als de wagen stil staat.
Als je de wagen in zijn eerste versnelling wil zetten terwijl de wagen nog zachtjes vooruit gaat is het geen probleem
Is dit normaal voor een volvo of is er iets anders aan de hand.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gerard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb je bericht verplaatst van het internationale forum naar "Algemeen techniek" verplaatst. Het internationaal forum is voor mensen die geen Nederlands spreken, de voertaal daar is Engels.
Je probleem komt vaker voor. De price-as (de as waar de koppelingsplaat op zit) kan droog zijn. Nadat ze die bij mijn auto ingespoten hadden met (als ik me niet vergis) grafietspray, is het probleem niet meer opgetreden.
Groetjes
Mathy
- Gerard Gerdez
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Mathy schreef : Je probleem komt vaker voor. De price-as (de as waar de koppelingsplaat op zit) kan droog zijn. Nadat ze die bij mijn auto ingespoten hadden met (als ik me niet vergis) grafietspray, is het probleem niet meer opgetreden.
Is de priseas te bereiken via het gat van de hevel (740 Turbo '88) of moet de bak er af?

Gr
- V700 register
- Nieuw lid
-
Precies wat er bij mijn 740 ook gedaan is om het schakelen te verbeteren; het vet op de prise-as was in een rubberachtige substantie veranderd waardoor ontkoppelen erg stroef ging.Vooral bij warme motor (en bak) en in de file was het hopeloos schakelen.Mathy schreef : Hallo Gerard
Ik heb je bericht verplaatst van het internationale forum naar "Algemeen techniek" verplaatst. Het internationaal forum is voor mensen die geen Nederlands spreken, de voertaal daar is Engels.
Je probleem komt vaker voor. De price-as (de as waar de koppelingsplaat op zit) kan droog zijn. Nadat ze die bij mijn auto ingespoten hadden met (als ik me niet vergis) grafietspray, is het probleem niet meer opgetreden.
Groetjes
Mathy
Nu gaat het weer lekker soepel :)Drukgroep is behouden, wel nieuw druklager en koppelingsplaat (omdat het toch los was en de arbeid duurder is dan materiaal).
Daarnaast verse ATF-F olie in de versnellingsbak (M47).
Wat ik ook wel eens hoor, is dat schakelen ook moeilijker kan gaan als het stationair toerental te hoog staat afgesteld.Misschien dat iemand kan bevestigen of ontkrachten?
- V700 register
- Nieuw lid
-

Gr