Stuurbekrachtigingspomp 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2008 22:26 #1064065
door V700 register
Stuurbekrachtigingspomp 940 is gemaakt door V700 register
Sinds een week eigenaar van een witte 940 Estate met een B230FD.
Gisteren de koppakking vervangen en rijdt hij/zij weer als nieuw.
Nu blijkt ook de stuurbekrachtigingspomp te lekken, dat wil zeggen, boven op de pomp naast de aanzuigslang zit een soort vriesplug. Zelfs als de motor niet loopt lekt deze plug langs de randen.
Weet iemand of deze plug los te vervangen is of heeft iemand een truc om deze lekkage afdoende te verhelpen?
Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Johan.
Gisteren de koppakking vervangen en rijdt hij/zij weer als nieuw.
Nu blijkt ook de stuurbekrachtigingspomp te lekken, dat wil zeggen, boven op de pomp naast de aanzuigslang zit een soort vriesplug. Zelfs als de motor niet loopt lekt deze plug langs de randen.
Weet iemand of deze plug los te vervangen is of heeft iemand een truc om deze lekkage afdoende te verhelpen?
Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Johan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 21:22 #1192952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb vandaag bij Autorima in
Heb vandaag bij Autorima in Druten een gebruikte gehaald voor € 35.-.
Eenvoudiger en sneller dan repareren.
Johan.
Eenvoudiger en sneller dan repareren.
Johan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 21:28 #1192954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had gister ff geen tijd om
Had gister ff geen tijd om te reageren op mijn werk, sorry.

Ik had op een ander forum gelezen dat iemand met een dremeltje eerst de randen goed had schoongeborsteld en daarna met twee componenten lijm de vriesdop tot de rand opgevuld. Zit volgens hem al 3 jaar zonder problemen.
Wellicht een optie om de andere pomp mee te repareren en als reserve op de plank te leggen.

Aan de andere kant, voor €35,- kun je zelf niet leggen emmeren...

Raymond

Ik had op een ander forum gelezen dat iemand met een dremeltje eerst de randen goed had schoongeborsteld en daarna met twee componenten lijm de vriesdop tot de rand opgevuld. Zit volgens hem al 3 jaar zonder problemen.
Wellicht een optie om de andere pomp mee te repareren en als reserve op de plank te leggen.

Aan de andere kant, voor €35,- kun je zelf niet leggen emmeren...

Raymond
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 22:49 #1192968
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha, die vriesdop?
Haha, die vriesdop? Dat ben ik op het Volvo-forum.nl dan zeker? Ik heb daar een topic dat inmiddels meer op een sleutel-dagboek is gaan lijken ;)Die lijm zit inmiddels bijna een jaar en er is nog niets geks aan te zien. Helemaal dicht :)Ik vermoed dat het met 2 componenten Epoxy Hars ook prima wil.Dat is bestand tot 93 graden én tegen benzine, olie, etc.
Topic over o.a. het lijmen: <a href=" www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480...der=asc&start=50 "> www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480...der=asc&start=50
Kijk op pagina 3, op Zo 27 Mei, 2007 4:15 pm
Topic over o.a. het lijmen: <a href=" www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480...der=asc&start=50 "> www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11480...der=asc&start=50
Kijk op pagina 3, op Zo 27 Mei, 2007 4:15 pm
Moderators: Jerry Stam