benodigde onderdelen bij vervangen olie in automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2008 20:21 #1064059
door V700 register
benodigde onderdelen bij vervangen olie in automaat is gemaakt door V700 register
Is er iemand die mij (ons) precies kan vertellen wat er nodig is bij het vervangen bij de olie van een automaat? Er komt heel wat info mbt onderwerp bovendrijven, maar niet allemaal eenduidig. Als (wij) straks bij Carlo staan, en er blijkt van alles nodig te zijn wat er niet is, of niet snel genoeg, dan staan we mooi voor joker. Is het verstandig als ik mij eens bij mijn dealer vervoeg en om raad vraag? Of voelt de club zich dan gepasseerd en beledigd? Wij hopen eigenlijk van wel, want wij willen graag een duidelijk verhaal waar we mee aan de gang kunnen. Groetz, Tom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2008 20:58 #1192654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic enkele dingen
Wat te denken van 15 liter ATF-olie?
Opvangbak voor de olie en een slang met binnenopening van 16 mm om de olie door te laten lopen vanaf de koeler.
Maar bij Carlo weten ze precies hoe het hoort.
Opvangbak voor de olie en een slang met binnenopening van 16 mm om de olie door te laten lopen vanaf de koeler.
Maar bij Carlo weten ze precies hoe het hoort.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2008 21:37 #1192669
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic thuis automaat flushen
1,5-2m doorzichtige slang die strak om bovenste oliekoelermoer past, trechter die in peilstok opening past, gaasfilter voor automaat, 20L doorzichtige jerrycan met schaalverdeling, vloeibaar pakking. 15l ATF, karton en kleikorrels(gemorste atf)
warme automaat aftappen(even meten hoeveel), carterpan verwijderen,schoonmaken,gaasfilter vernieuwen, pan met nieuwe kit vastschroeven, bijvullen met nieuwe atf(je hebt gemeten hoeveel). Bovenste oliekoeler aansluiting losmaken(dit is bij mijn V90 de retourleiding) slang op de koelermoer duwen andere uiteinde in jerrycan, auto starten, stationair, wanneer je luchtbellen ziet uitzetten, dezelfde hoeveelheid nieuwe atf erbij gieten en zo doorgaan tot de kleur van de atf die er uitkomt hetzelfe is als de verse.
tenminste, zo heb ik het gedaan
Martin Deckers
warme automaat aftappen(even meten hoeveel), carterpan verwijderen,schoonmaken,gaasfilter vernieuwen, pan met nieuwe kit vastschroeven, bijvullen met nieuwe atf(je hebt gemeten hoeveel). Bovenste oliekoeler aansluiting losmaken(dit is bij mijn V90 de retourleiding) slang op de koelermoer duwen andere uiteinde in jerrycan, auto starten, stationair, wanneer je luchtbellen ziet uitzetten, dezelfde hoeveelheid nieuwe atf erbij gieten en zo doorgaan tot de kleur van de atf die er uitkomt hetzelfe is als de verse.
tenminste, zo heb ik het gedaan
Martin Deckers
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2008 21:48 #1192749
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic ATF
ATF kwaliteit 1, 2 of 3 ?
Ik moet de bak van m'n vader's 960 3,0 binnenkort ook doen.
Ik moet de bak van m'n vader's 960 3,0 binnenkort ook doen.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2008 22:22 #1192756
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic ATF
Beste resultaat met volvo ATF. Maar anders synthetisch dexron III-F kwaliteit.
Martin
Martin
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2008 23:04 #1192765
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Prijzig
Kan je dus beter een grote jerry-can van 20/25 Ltr. bij de olieboer halen.
Volvo maakt die olie ook niet zelf.
Volvo maakt die olie ook niet zelf.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2008 12:00 #1192795
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic ATF
Uiteindelijk bepaalt de versnellingsbak fabrikant welke vloeistof erin moet. Maar ik kan me ook voorstellen dat de ene ATF een zachter schakelende bak oplevert en een ander merk ATF (met de dezelfde dexron aanduiding) een wat harder schakelmoment oplevert. Ik ga ervanuit dat als de ATF fabrikant aangeeft dat de ATF geschikt is voor voor jouw bak dat dit in ieder geval geen schade oplevert, en als er 5 euro per liter verschil in zit zou ik ook voor de goedkopere gaan.
Martin Deckers
Martin Deckers
Moderators: Jerry Stam