tips bij montage nieuwe BLADVEER op een 960 estate 3.0 / 1996
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inmiddels de NIVOMATS vervangen, ga zo even een stukje rijden om het resultaat te bewonderen. Het eerste proefritje was veelbelovend. De bladveer is (nog) niet vervangen, ik wacht eerst even het resultaat van alleen de dempers af, in april volgt de installatie van een G3, dus dat gaan we op dat moment beoordelen. Weet iemand hoe ingewikkeld (of juist niet) het is om zo'n bladveer te vervangen?
Alvast hartelijk dank voor alle info.
Groetz,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb ik een broertje dood aan, zeker als het niet echt nodig is. Ik ga het gewoon proberen zonder een nieuwe bladveer, na het resultaat beoordeeld te hebben, kan ik altijd nog anders besluiten.mbroeren schreef : hoewel ik het een ergelijk punt vind dat de auto naar beneden zakt als hij een tijd stil staat, trekken de (nieuwe) Nivomats het prima met mijn volle gastank en soms ook een volle benzinetank erbovenop. Mijn bladveer is dus niet de beste meer maar ik krijg het idee dat deze niet veel toevoegt aan het systeem. Als je dus de goede en nieuwe dempers hebt, is er niets aan de hand. Een bladveer vervangen is overigens veel werk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
monteren was een " appeltje eitje" questie, gelukkig had ik goede hulp (ik was zelf eigenlijk de goede hulp), en was het snel geregeld. Even een stukje gereden, het was een nog groter genot! Het Amerikaanse deinen is weg, ik heb weer een strak geveerde schoonheid! Het kreunen en steunen tijdens en vooral direct na een drempel (als de hele massa in 1 keer in de vering klapt) is weg, De bladveer zal idd wel een grotere klus worden, heb net nog even de constructie mogen aanschouwen, maar die heb je niet zomaar uit elkaar, om maar te zwijgen van het IN elkaar. Daar gaan we dus behoedzaam mee om (lees: voorlopig niet aan beginnen) zie ook een ander bericht in dit draadje. Groetz,Bert N schreef : Geen tips gehad bij het vervangen van je nivomats en was dus ook niet nodig als je nu al klaar bent. Een bladveer zal wel veel moeilijker zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wat is de invloed van een verminderde bladveer op de nivomats???? Ik neem aan dat door de verminderde werking de nivomats het zwaarder hebben.mbroeren schreef : Mijn bladveer is dus niet de beste meer maar ik krijg het idee dat deze niet veel toevoegt aan het systeem. Als je dus de goede en nieuwe dempers hebt, is er niets aan de hand. Een bladveer vervangen is overigens veel werk.
Ben je dan weer eerder aan nieuwe nivomats toe? en da's toch ook een prijzig klusje.
Het is allemaal een afweging denk ik.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin