handrem kaduuk (kabel gebroken of los?)

• Robert Geurts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2008 14:25 #1063916 door Robert Geurts (GAST)
handrem kaduuk (kabel gebroken of los?) is gemaakt door Robert Geurts (GAST)
Hoi,
Sinds kort doet mijn handrem het niet meer, je kunt de handel op en neer bewegen of er geen kabel meer aan vast zit. Dus heb ik de tunnel die er omheen zit erafgehaald. De kabel is nog heel, zit ook netjes vast aan de hefboom, maar zit verder helemaal los. Afstellen helt dan ook niet.
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? Ik probeer alvast in te schatten of ik dit op de volgende sleuteldag kan fixen.
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2008 15:34 #1191517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Splitsing op de as.
Als je even onde de auto kijkt, aan de achterkant, zie je waarschijnlijk 1 van de twee kanten van de handremkabel over de straat slepen.
Ik zette mijn auto een keer vast op een helling in Frankrijk, trok ferm aan de hendel en rukte bijkans de hele middenconsole los.Bij mij was de linkerkant afgebroken.
Was een sleuteldagklusje van een uur, omdat ik het spul niet in elkaar terug kreeg.Met vereende krachten ben ik later uit mijn lijden verlost en werkt de handrem weer naar behoren.Moet nu met een half uurtje wel lukken denk ik.

• Robert Geurts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2008 15:39 #1191518 door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic meteen even onder de auto gekropen
en er hangt niks los (zo op het eerste gezicht). Wel klinkt het logisch dat er ergens wat afgebroken of losgeschoten is. Ik word al weer optimistisch als ik dat zo hoor van een uurtje, leuk om weer eens aan de baksteen te klussen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2008 16:01 #1191520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer punten.
Het andere mogelijke punt waar ie los ligt, is tussen de stelschroef en de t-splitsing op de achteras.
Een van de twee kanten moet toch los liggen.Je kunt proberen voorzichtig aan de kabel te trekken, waar je door de middenconsole bij kan, om te zien of ie meer meegeeft dan de bedoeling is.Als ie van binneuit vervangen moet worden, ga je dat in een half uurtje niet redeen.
Kijk even na waar het mis gaat en haal vooraf aan de sleuteldag alvast het nodige aan plastic los, om tijd te besparen en overzicht te krijgen. 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2008 16:22 #1191522 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Beugeltje
De handremkabel zit met een klein beugeltje op de achteras vast, vlak voor de splitsing in links/rechts.
Dit beugeltje is niet van dezelfde kwaliteit als de rest van de achteras, en roest dus heel behoorlijk. Grote kans dat de kabel dus los is van het beugeltje, beugeltje gebroken oid. Tijdelijke reparatie door de kabel met tie-wraps oid vast te zetten helpt je waarschijnlijk door de APK, en definitieve door een vers beugeltje aan de as te lassen is ook mogelijk (zo ingewikkeld is dat ding niet)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2008 16:30 #1191523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Indien nodig heb ik van de
Indien nodig heb ik van de witte (en de engelse trouwens ook) de handremkabel nog liggen.
Laat maar weten of je hem nodig hebt.
David

• Robert Geurts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2008 11:21 #1191664 door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic wat een geweldige club is dit toch
met al die meedenkende mensen.
Ik zal dit weekend eens aan de handremkabel gaan trekken. De middenconsole ligt namelijk al helemaal eraf en ik kan nu heel makkelijk bij de handremkabel. Als inderdaad het beugeltje op de achteras is afgebroken, lijkt me zo dat ik de kabel ook weer strak moet kunnen trekken ook al is dat dan buiten het afstelbereik.
Acties onder de auto moeten wachten tot de sleuteldag, want ik kan er hier niet fatsoenlijk onder.
Het lijkt me trouwens ook niet vreemd dat er iets is afgebroken na 21 jaar.
Robert

Moderators: Jerry Stam