LH-Jetronic of Motronic 1.8

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2008 22:27 #1063885 door V700 register
LH-Jetronic of Motronic 1.8 is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
Ik heb een volvo 960 en ik wil graag een storins code omschreven hebben.
wat ik precies bedoel is dat ik de knipper code heb uitgelezen uit het ''zwarte kastje''
maaar nu staan er 2 uitlees mogelijkheden hier op de site 1 uitlezen van LH-Jetronic en EZ116K. 
Ik heb een 960 uit 1991 en die moet volgens mij en mijn instructie boekje beschiken over de Motronic 1.8 regeleenheid.
met welke moet ik nu uitlezen? uitlezen Motronic zie ik niet in de lijst staan en dan blijven alleen nog over LH-Jetronic of EZ116K.
Wie kan mij helpen!
Mvg Roel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2008 22:47 #1191230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic To Motronic or not to Motronic......
Hangt af van je type blok.
Een B6304F heeft een Motronic en de overige motoren een EZ116K en LH2.4 (en als ik me vergis zal Willem me wel verbeteren.....;))
Welke codes kreeg je trouwens uit het systeem?Belangrijk is uit welke pin, je welke code kreeg trouwens, dus zet dat er ook effe bij.Sturr even een berichtje met je VIN erin, of post hem hier, dat zoekt makkelijker.
De storingscodelijst van de motronic ontbreekt inderdaad.....er staat me iets van bij waarom, ik zal eens gaan zoeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2008 23:04 #1191234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo, mijn vin code is
Hallo,
mijn vin code is yv1964956m0006459
het gaat dus om een 960 1991 met de 3.0 24v
ik lees uit het kastje de volgende code 2-3-1,  positie 2,   labda lampje is aan.
gehe nou dan heb ik vermoedelijk pech ik ben wel heel benieuwd waarom dat dan ontbreekt.
Mvg roel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2008 23:10 #1191235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.
2-3-1 betekent dat er iets mankeert aan het lambda signaal wat bij de computer aankomt.Het kan zijn een draadbreuk, kan ook zijn dat de sensor defect is.
Je hebt dus inderdaad wel een Motronic.
Is de storing opgetreden tijdens dat je de auto in bezit hebt of brandde het lampje al bij aankoop?
In het laatste geval zou ik hem resetten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2008 23:24 #1191241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt! Ik bezit deze auto
bedankt!
Ik bezit deze auto nu ongeveer 1 jaar, ik heb er nog nooit iets naars mee gehad nu dus wel.
even op een rijtje dan maar:
1. de motor loopt sinds kort niet zo mooi stationair (toerental schomelt heel licht)
2. na dien sinds gisteren brand ineens onder het rijden het labda lampje (ik reed 80Kmh)

Ook is het zo dat ik het vermoede heb dat de koppakking iets door slaat, hoge druk op koelsyst. (geen lpg inst.) en nat aan zijkant blok.
Groetjes Roel

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 20:46 #1191314 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Afvalputje
Hallo Bas, Volvisti

Baseman schreef : 2-3-1 betekent dat er iets mankeert aan het lambda signaal wat bij de computer aankomt.
Het kan zijn een draadbreuk, kan ook zijn dat de sensor defect is.

Maar over het algemeen geeft het alleen aan, dat er iets mis is.  Waardoor het lambdasignaal niet is, wat de computer ervan verwacht.  Meestal zit hem het probleem niet in de lambdasonde of de bedrading die eraan zit.  Maar "ergens" onder de motorkap.  2-3-1 is eigenlijk zo'n beetje het "afvalputje" van de storingsmeldingen.  Met andere woorden, als de computer niet weet waar de storing precies zit, geeft ie de lambdasonde de schuld.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam