Adapters Centrax sneeuwkettingen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2008 16:12 #1063879
door V700 register
Adapters Centrax sneeuwkettingen is gemaakt door V700 register
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2009 12:48 #1236296
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al eerder zonder succes, maar wie weet...
we hebben besloten om dit jaar een keer in de winter naar Zweden te gaan, gewoon voor het Look & Feel principe. Want ja, in de rest van alle jaargetijden zijn we er al geweest en willen we er met liefde gaan wonen, maar in de winter?
Dus ga ik de vraag opnieuw stellen..wie van jullie gebruikt / heeft Centrax kettingen liggen? ik wil graag weten hoe de adapter eruit ziet, kopen of kopieren.
Dus ga ik de vraag opnieuw stellen..wie van jullie gebruikt / heeft Centrax kettingen liggen? ik wil graag weten hoe de adapter eruit ziet, kopen of kopieren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2010 12:45 #1261285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aangepast onderwerp: Sneeuwkettingen.
Omdat ik onmogelijk aan wielmoeradapters voor deze kettingen kon komen, heb ik ze uiteindelijk zelf gemaakt.....en uitgeprobeerd vanzelfsprekend
.
Tsjonge jonge, ik was prettig verbaasd over het gemak waarmee je ze om je wielen krijgt en ondanks wat teleurstellende reviews van gebruikers en testverslagen, heb ik mijn auto binnen 10 minuten kunnen verplaatsen. Zonder vuile handen of kleren, moeilijk doen met op je knieen de ketting achter je wiel vastklikken etc uit een sneeuwberm (sneeuwschuiverbankje), van een laadlosplaats met ijsplaat langs het AmsterdamRijnkanaal en op een sneeuwweg in de polder.
Geweldig! Aanleggen, vastklikken in de adapter, rustig gas geven en na 1 omwenteling trekt de ketting zichzelf op de band en de tweede omwenteling rijd je alweer.

Wie is er nog meer tevreden over zijn/haar kettingen?
Tsjonge jonge, ik was prettig verbaasd over het gemak waarmee je ze om je wielen krijgt en ondanks wat teleurstellende reviews van gebruikers en testverslagen, heb ik mijn auto binnen 10 minuten kunnen verplaatsen. Zonder vuile handen of kleren, moeilijk doen met op je knieen de ketting achter je wiel vastklikken etc uit een sneeuwberm (sneeuwschuiverbankje), van een laadlosplaats met ijsplaat langs het AmsterdamRijnkanaal en op een sneeuwweg in de polder.
Geweldig! Aanleggen, vastklikken in de adapter, rustig gas geven en na 1 omwenteling trekt de ketting zichzelf op de band en de tweede omwenteling rijd je alweer.

Wie is er nog meer tevreden over zijn/haar kettingen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2010 16:45 #1261301
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sneeuwkettingen
Ha die Boy,
Mooi om eens te lezen dat deze kettingen inderdaad net zo goed werken als dat zij eruit zien. Het moet inderdaad wel prettig zijn om sneeuwkettingen zo eenvoudig om de banden heen te kunnen leggen.
Aan de andere kant: ik gebruik al jaren van die "ordinaire" sneeuwkettingen die je wél achter de wielen moet vastklikken, en ik ben daar toch heel tevreden mee. Dat omleggen is eigenlijk zo gebeurd, even een klein stukje rijden, dan natrekken en je bent weer volledig mobiel!
Ook prijstechnisch zijn die "gewone" kettingen voor mij een stuk interessanter dan die hele mooie centrax!
Groeten,
Steef
Mooi om eens te lezen dat deze kettingen inderdaad net zo goed werken als dat zij eruit zien. Het moet inderdaad wel prettig zijn om sneeuwkettingen zo eenvoudig om de banden heen te kunnen leggen.
Aan de andere kant: ik gebruik al jaren van die "ordinaire" sneeuwkettingen die je wél achter de wielen moet vastklikken, en ik ben daar toch heel tevreden mee. Dat omleggen is eigenlijk zo gebeurd, even een klein stukje rijden, dan natrekken en je bent weer volledig mobiel!
Ook prijstechnisch zijn die "gewone" kettingen voor mij een stuk interessanter dan die hele mooie centrax!
Groeten,
Steef
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2010 23:59 #1261374
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet verder vertellen hoor....
deze heb ik in een kringloopwinkel gevonden, zat netjes een briefje bij over de verdwenen adapters, dus was het een zacht prijsje van 2 euro 50...Ze zagen er zo mooi uit, dat ik betwijfel of ze gebruikt zijn. In de originele zwarte kunststofkartonnen doos met volvonummers. Gewoon mazzel geweest.
Maar nu zijn ze functioneel, dat is nog veel leuker....
Maar nu zijn ze functioneel, dat is nog veel leuker....
Moderators: Jerry Stam