achterschokdempers voor 960 estate / 1996
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De dealer vraagt ongeveer tot 1000 euro (zelf even informeren) maar dat is dan met vervangen bladveer en nivomaten.
Wytze heeft ze ook in de aanbieding maar dan moet je zelf onder je auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bladveer zou ik zeker mee-vervangen. Ik heb dat toen niet gedaan en baal daar nog steeds van. Zakt door na een tijdje stilgestaan te hebben. Lastig als je bij een stoep staat of met een aanhanger of 'some' bagage achterin ergens weg wil komen waar de weg wat slecht is. Het doorzakken bij stilstand begon notabene pas na vervanging Nivomats.MSuidgeest schreef : Wat wil je uitgeven?
De dealer vraagt ongeveer tot 1000 euro (zelf even informeren) maar dat is dan met vervangen bladveer en nimvomaten.
Wytze heeft ze ook in de aanbieding maar dan moet je zelf onder je auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik meen iets te hebben opgevangen dat de bladveer bij een V90 van kunststof is?
Ik heb er ook een LPG tank inliggen en ik ben zeer benieuwd naar hoe dit moet gaan op vakantie.
(beter bekend als de Culemborgse volksverhuizing)
Of is er iets met hulpveren te doen?
Die nivomats krijgen het zoiezo voor hun kiezen met die gasbom erin dus een wat nettere basisinstelling lijkt mij niet ongewenst.
Wat zijn nou precies de prijskaartjes van die slijtageonderdelen?
Groet,
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb mijn 940 bij Ger Kiers in Groningen in onderhoud en hij haalt de Nivomats ergens goedkoper. Rekening was ongeveer 600 incl montage. Hebben alle 960 Nivomats onder of alleen de statinwagens?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor mijn persoonlijk geldt dat ik het onhandig vind: bij mijn schoonouders het erf naar beneden afrijden gaat bijna niet zonder de grond te raken en ook met aanhanger de eerste meters is voorzichtig aan doen (als je een tijd stilgestaan hebt). Verder moet je oppassen met parkeerplekken waar je achteruit inparkeert en waar de achterbak over de stoeprand hangt. Als je wegrijdt kan het zijn dat je de stoep raakt. Een ander nadeel vind ik dat het geen gezicht is - daar zou ik nog mee kunnen leven - maar wat echt vervelend is (in de drukke stad) is dat de achterkant zo laag kan staan, dat men niet tegen je bumper aan parkeert maar er overschuift, in het ergste geval dus recht tegen je achterklep.
Met mijn 77ltr LPG-tank zakt hij iets sneller en verder in. Tenminste als beide tanken vol zijn want je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je benzine niveau minimaal te houden (wel minimaal 15 liter ivm brandstofpomp die anders droog kan lopen) zodat je netto bijna hezelfde meedraagt.
Voor het kleine prijsverschil zou ik een volgende keer meteen de bladveer (laten) doen. <address></address>
- V700 register
- Nieuw lid
-
En bij mij oude 960 was de bladveer ook van kunststof, dus dat is in de jaren niet veranderd.