Snelheidsmeter 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2008 19:43 #1063733 door V700 register
Snelheidsmeter 940 is gemaakt door V700 register
Helaas, het eerste probleem met de 940 (B200F, 1992, 272dkm) dient zich aan:
 Soms schommelt de snelheidsmeter bij constante snelheid tussen de 0 en +50 (met plus 50 bedoel ik de gereden snelheid +50 -:))
Soms doet hij het echter prima. Het fluctureren is echt van beneden naar boven schieten van de naald vice versa. Dit een paar keer per seconde en de naald klapt met een rotgang tegen het nulpunt aan wat weer irritant getik geeft.
Soms is het probleem na 5 minuten weer over, soms blijft het een uur. Om gek van te worden.
Iemand een idee wat hier aan de hand is? KM teller en dagteller doen het volgens mij goed.
Met de zoekfunctie heb ik dit probleem nog niet eerder gezien.
Alvast bedankt voor de reacties.
 Groet,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2008 23:07 #1190221 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Niet helemaal goed gezocht
Want ik heb wel <a href="/node/4418" target="_blank">het nodige meegemaak</a>t, maar eerlijk is eerlijk inderdaad geen oplossing gevonden.
Er zijn wel adressen waar je je meter heen kan brengen en dan wordt deze weer gerepareerd. Ik heb 180 gereden op de teller, terwijl de GPS slechts 110 aangaf. Ik heb de adressen zo niet bij de hand, maar er zullen wel meer reacties komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2008 23:17 #1190224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meters maken.
@Willem: Die twee bakken die ik thuis heb van jou, daar zitten toch Yazaki snelheidsmeters in uit 1991?Die zouden dat toch moeten passen in de bovengenoemde auto?
Als dat zo is, heb ik er dus twee liggen, of waren die beide ook stuk?Ik meende dat ze wel goed waren, maar bij jouw in de tellerbak niet pasten.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2008 23:31 #1190231 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Hebben allebei het loodje gelegd

Baseman schreef : @Willem: Die twee bakken die ik thuis heb van jou, daar zitten toch Yazaki snelheidsmeters in uit 1991?Die zouden dat toch moeten passen in de bovengenoemde auto?
Als dat zo is, heb ik er dus twee liggen, of waren die beide ook stuk?Ik meende dat ze wel goed waren, maar bij jouw in de tellerbak niet pasten.

Bas,
Als ze nog heel waren geweest, had ik ze niet weggegeven Nee, die tellers zijn echt defect. Waar jij mee in de war bent, is het uitwisselen van de brandstofmeter van een '93 met een '91, dat gaat namelijk inderdaad niet passen. De snelheidsmeters passen wel degelijk in de bakken.
De 945 16V GLE is destijds verkocht met een snelheidsmeter die wat last had van de kou. Werd het wat warmer dan kwam er weer beweging in en werden de juiste waarden weer weergegeven..

Moderators: Jerry Stam