Nivomats
- V700 register
- Nieuw lid
-
vorige week heb ik mijn stalen velgen verruild voor Hydra velgen met nieuwe banden. De garage deed vooraf een aantal testen op een soort drukplaat waar ze afwijkingen mee meten. Hier uit concludeerden zij dat mijn schokdempers hun beste tijd hebben gehad en dat ik "den dikke" bij een elandproef niet op de weg zou houden. Kosten om deze te vervangen zouden op €180,- komen.
Na wat onderzoek op het forum zitten er onder een 945 van '94 standaard nivomats gemonteerd. Ik heb onder de wagen gekeken en daar zitten inderdaad de nivomats nog onder. Als die defect zouden zijn komen de kosten mijns inziens beduidend hoger uit dan de geraamde €180,-. Maar de vraag blijft, zijn ze wel defect en hebben nivomats invloed op de metingen.
Op het moment van meten had ik 5 wielen plus banden achterin liggen.
De meting bestaat uit een remproef en wielstand.
Wie weet raad?????
Ben Strijbos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb mijn nivomats vervangen en ben erg blij mee. Ergens heb ik gehoord dat na 200k het beste er vanaf is. Dus, om goed te rijden moet je per 200k plusmin 600 euro betalen. Ik liet ook de veren vervangen.
MVG
Guy Horn
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Hallo Ben,strij003 schreef : Hier uit concludeerden zij dat mijn schokdempers hun beste tijd hebben gehad en dat ik "den dikke" bij een elandproef niet op de weg zou houden.
Wie weet raad?????
Ik weet niet of het je veel helpt, maar er staat een testmethode die je zelf kunt proberen op <a href="/node/14600" target="_blank" title="test nivomat">deze pagina</a>.
@Guy: waarom heb je de veren ook vervangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met andere worden ik denk dat je garage daar geen rekening mee heeft gehouden, echter als ze enkeld de schokdempers vervangen zal je auto op z'n kont gaan hangen. En zal je dus ook andere veren moeten aanschaffen, denk dat het kost plaatje dan toch iets duurder word dan 180 euro.
Een verenset is ongeveer 80 euro schokdempers rond de 45 euro per stuk is dus 170 euro, en dan komt het arbeidsloon er nog bij .

Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eric,Eric Bakker schreef : Ik weet niet of het je veel helpt, maar er staat een testmethode die je zelf kunt proberen op <a href="/node/14600" target="_blank" title="test nivomat">deze pagina</a>.
zal van de week eens gaan testen.
Guy,
Voor wat betreft die 200K die ze maar mee zouden gaan, maakt het nog wat uit of ze vaak zwaar belast zijn? Mijn teller staat nu op 382K. En volgens mij zijn ze nog nooit vervangen maar de wagen is ook nooit zwaar belast geweest.
Ben Strijbos
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan de lekke nu laten vervangen bij de Volvo dealer door een nieuwe ( ik hoop dichte ). Moet dan Euro 200,-- betalen incl. BTW en montage.
Als het fabrikaat Sachs is, moet het m.i. "niets "kosten.
Ik had destijds bijna E 700,-- betaalds