Slechte sporing? Of toch iets anders...
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb, zonder dat de sporing daar de oorzaak van kan zijn (volgens mij!! Geen stuurinrichtingsonderdeel los geweest, géén stoeprandjes gepakt etc) enorm eenzijdig afgesleten banden. De buitenkant is buitensporig versleten (8cm breed) alsof er teveel toespoor is. Nu heb ik speling in de draagarmreaktiestang, de befaamde paddestoelrubbers. Heeft iemand anders soortgelijke ervaring? Theoretisch gezien, zou ik juist de binnenkant extra moeten verslijten omdat de wielen uitzichzelf naar buiten toe zouden willen bewegen. Als je een wagen zonder stuurhuis vooruit duwt gaan de wielen uiteen, vandaar mijn redenatie
Ik zie uit naar jullie ervaringen....(en geheid commentaar;-)
Boy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de auto vooruit duwt zonder stuurhuis, gaan ze naar buiten, dat klopt. Maar ze gaan ook met de bovenkant naar buiten, en als de auto dan toch rechtdoor geduwd wordt, slijten ze aan de buitenkant af, dat klopt dus.Overigens merk je dat ook extra goed met achteruit rijden, ze schrapen meer dan normaal.
De reactiestangrubbers zijn wel de eerste verdachte.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
na het plaatsen van nieuwe rubbers loopt hij weer als een nieuwe
Een wereld van verschil! sporen als een trein.
Ik heb m daarna nog wel even laten uitlijnen (met nieuwe banden) maar 200+ kan dan weer met handen los (mocht je dat willen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Bas: en dat beredeneren is altijd leuk, toch? Maar in dit geval heb je inderdaad gelijk, het stuurhuis zit er nog en dan zit de speling aan de achterkant
@Timen: ik heb inderdaad een gasdempertje van 100gram aan het eind van een holle pijp rond 22mm gemonteerd, parallel daaraan een metalen meetlat van 30 cm met een slangeklem aan de pijp vastgezet, streepjes met een dunne markeerstift en voila: Tussen de 1,5 en 2,0mm, dus precies volgens de specificaties. Ik heb een paar reaktiestangen van een reserve voortrein afgehaald en er 2mm vanaf geslepen zoals je bij de kopwissel tussen neus en lippen door gesuggereerd had. Ze gaan er zaterdag samen met een stel andere banden...(canavas stuurt niet zo geweldig:-)
Kan in ieder geval nieuwe rubbers in de achterbak leggen voor de volgende keer dat ze op de brug gaat.
Tot later, ik laat het resultaat binnenkort weten, Boy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten, Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedankt voor je suggestie. Die had ik dus al gecontroleerd. En géén speling (gelukkig) Ik heb in Obdam toch maar meteen nieuwe reaktiestangrubbers gehaald, sluiten we het meteen kort.
Gisteren (bijna) nieuwe Michelins Alpine op de voortrein laten monteren en wat was ik daar vanmorgen BLIJ mee, rijdend vanuit Eindhoven naar Utrecht. Er lag gewoon 6 cm sneeuw op mijn dak.....(én op de weg natuurlijk:-)
Groet, Boy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vindt je dat niet een beetje zonde? Of heb je de rubbers aan de voorwielophaning al vervangen?Boy Bakhuys schreef : Gisteren (bijna) nieuwe Michelins Alpine op de voortrein laten monteren
- V700 register
- Nieuw lid
-
helemaal gelijk in, maar ik zat met 1 wiel al op het canvas, en daar zou ik vanmorgen helemaal niet blij mee zijn geweest....
Maandag gaan ze eronder, is een fluitje van 2 cent, als de metalen restanten er een beetje gemakkelijk uitgaan.
Laat nog van me horen, Boy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn sporing was nu naar voren geduwd hetzelfde als naar achteren dus (hopenlijk) slijten mijn banden nu weer op een normale manier af.
Groet, Boy